Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Hioda
Hej,

Är det någon som skulle kunna tänka sig att ge lite detaljer kring hur stämningsbelysningen fungerar typ i en Volvo V60 2015?
Det jag är ute efter är den svaga belysningen som man har under färd vid fötterna vid förare och passagerare fram samt den svaga belysningen man får över instrument och mittkonsol.
Bilder vore väldigt tacksamt på var dioderna sitter samt om dom dimmas med ratten för den övriga instrumentbelysningen.

Tack på förhand!
Användarvisningsbild
av apersson850
Tja, det som lyser vid fötterna sitter vid fötterna och de andra sitter i taket. Har du inte en bil att titta på, eller hur menar du? Det är rätt uppenbart vart det lyser från.

Den här avdelningen är för övrigt för V70/XC70, men det fungerar nog likadant i just det här fallet.
Användarvisningsbild
av Hioda
apersson850 skrev:Tja, det som lyser vid fötterna sitter vid fötterna och de andra sitter i taket. Har du inte en bil att titta på, eller hur menar du? Det är rätt uppenbart vart det lyser från.

Den här avdelningen är för övrigt för V70/XC70, men det fungerar nog likadant i just det här fallet.
Jag kanske var oklar.. jag har inte stämningsbelysning i min bil och var nyfiken på var dessa dioder sitter ifall att det är något man kan eftermontera. Jag har försökt hitta artikelnummer via VIDA men inte lyckats. Därför var jag lite intresserad av om någon som har detta i sin bil kunde hjälpa till.

Såhär skriver Volvo:
Stämningsljus*
När den vanliga kupébelysningen har slocknat och motorn går lyser en lysdiod i den främre respektive bakre takkonsolen för att ge ett svagt ljus och förhöja stämningen under färd. Ljuset gör det också lättare att under den mörka tiden på dygnet se föremål i förvaringsfack etc. Denna belysning slocknar när motorn stängs av. Ljusets intensitet och färg kan ändras i menysystemet MY CAR, se MY CAR.
Senast redigerad av 2 Hioda, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av Steffe3
V70 tror jag har det i alla årsmodeller, dock grönt den första halvan av generationen. Sitter i takbelysningen i några små hål, samt bakom den flytande radiopanelen (syns dock extremt dåligt på grund av färgen). Fotbelysning kom senare dock som jag förstått, sitter själv och funderar på hur man ska koppla in det. Funderar på eventuellt från dörrhissarna, men det kanske blir för tungt med fotbelysning + dörrbelysningarna för dom tunna trådarna.
Användarvisningsbild
av Hioda
Ja, jag har någon liten grön lampa som lyser från främre taklampan men den är ju kass ur det syftet samt att den regleras inte tillsammans med övrig instrumentbelysning. Jag vet ju att Volvo har i princip alla sådana kontakter fördragna, så jag vill bara hitta var dom sitter och om det då finns en kontakt i närheten.

Hej! Jag är nybörjare när det komm[…]

Dörrlås under vintern.

Hej har en v60 2019 t5 som rullat 9000 mil och int[…]

Har du bytt till en "annan" stol så[…]

Jag tror 900 är att betrakta som billigt f&ou[…]