Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av davveh
Uppdatering: rullar bilen går det växla med motorn igång g, motorn avstängd så går det växla. Har man kört en sväng så går det också lättare. Upplever att det har blivit värre nu när det blivit kallare ute.
Det hjälper inte att pumpa på kopplingen när det låst sig.
av monza
Har du ringt o pratat med Volvo-verkstad om problemet, alltså för att få bilen provkörd?
Dom brukar kunna ge sig ut och prova bilen för att kunna bli klokare på vad det är som är tokigt.
av davveh
least skrev:Är bilen hel eller trasig nu?

Jag använder bilen varje dag, får planera vart jag parkerar bara så jag kan köra iväg rakt fram. För måste jag backa först så är det inte säkert att jag får i 1an sen.
av davveh
least skrev:Trasig med andra ord...

Japp, märkte nu att så länge man frikopplar medan bilen rullar går det bra, men släpper man upp kopplingen när man stannat och trampar ner den igen så är det kört.
Jag har samma problem med att få i växel 1 o 2.Backen måste jag stänga av bilen för att få i. Nu har bilen vart på felsökning , och dom hittade ingen synligt fel tyvärr. Måste plocka isär motor o växellåda och kolla kopplingen vad som felar. Bara jobbet går lös på ca 7000kr + byte av koppling m.m..Kul med bil ibland.
Kan det vara så att kopplingen är slut efter ca 11000 mil?.Är det bara min otur eller?
Ska jag ta upp detta med min volvoförsäljare , kan detta gå på goodwill eller täcker garanti på sånt.
På måndag är bilen på dagen 8år .
Kör en Volvo V70 -09 Flexifuel

Får du ngn form av selektgaranti el liknande[…]

Går man in på https://accessories.volv[…]

Dörrlås under vintern.

Hej har en v60 2019 t5 som rullat 9000 mil och int[…]

Har du bytt till en "annan" stol så[…]