Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Så du menar även jag borde byta rem på min V70 vid 12000 mil? Konstigt såna fall att varken Bilia (som servat jämt tidigare), mekonomen, speedy eller meca sa något om det. Enda som skiljde var att de flesta ville byta automat-växellådsolja med fast man inte behöver det som standard om man inte är taxi eller så.
Pontuspf skrev:Är det samma procedur att göra dessa moment på en V70II -08 2.5 etanol?
Är byte av generatorrem och spännrulle något unikt för dieselbilar?

Jag har ringt 4 st verkstäder och ingen nämnde något om byte av nån rem (12000 mil). Däremot byte tändstift som inte var med här... Prisuppgifterna jag fick var mellan 6000-8700kr (södra sthlm) så funderar på att börja göra en del själv framöver om inte materialet är för dyrt.
Gjorde 12000-milaservice på min bil i maj, gjordes på volvoverkstad, kostade ca 6000:-
Det som byttes var: olja, oljefilter, luftfilter, kupefilter samt tändstift.

Remmar och spännare ska bytas vid 18000 mil på dessa. Så det behöver du inte tänka på nu..
Ah då så ingen förvirring över det längre.

Annars då någon som kan svara på om alla moment av trådskaparen utförs likadant på min V70? Så jag vet om jag vågar beställa hem lite prylar. Sen tändstift och bromsvätska kanske jag lämnar in.

Får du ngn form av selektgaranti el liknande[…]

Går man in på https://accessories.volv[…]

Dörrlås under vintern.

Hej har en v60 2019 t5 som rullat 9000 mil och int[…]

Har du bytt till en "annan" stol så[…]