NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Patcy
Hej alla kunniga experter!
Har precis registrerat mig här för att få lite info...

Har denna veckan beställt en ny D5, undrar lite om stänkskydd. Ingår det eller måste man beställa det extra?
Är det att rekommendera?

Är det något annat som man bör lägga till som är så självklart att det inte finns med i den nya tillbehörskatalogen för bilen?

Har valt summum paketet, integrerad telefon, fast dragkrok, bakre mittarmstöd med mugghållare, nyckelavstängning av pass.krockkudde och silver metallic.

Tacksam för alla svar :D
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Stänkskydd är extra. Bilen blir ju inte lika smutsig om man har stänkskydd så jag skulle ha valt till det iaf..

Lycka till med bilen!

/Kalle
av Patcy
ok tack, då gör jag det....

Jag ville ha tonade rutor i bagageutrymmet men det gick inte att beställa, ens från fabrik, utan de skulle sätta på solfilm. Hur är detta möjligt, 3000 spänn för solfilm ??
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Volvo tar 2800kr för 3 tonade rutor på nya v70
från fabrik, att jämföra med.
av Patcy
Otroligt, jag betalar aldrig 3000 kr för solfilm, då fixar brorsan det gratis :) men förstår inte hur man kan få tonade rutor från fabrik på v70 men inte v50?

Känner mig lite tjatig nu Kalle men vet du om gsm antenn på taket är standard?
av Doby
Om du vill ha bra ljud så måste du lägga på High Performance...
av iDrive
Instämmer, High performance måste du ha annars kommer du att bli besviken såvida du inte lyssnar bara på P1.
Vad det gäller tonade rutor kan jag rekommendera solskydd för alla fem bakre rutor, det har jag på min bil. Solskydden täcker hela rutor och kan tas bort vid behov. Priset ligger runt 2000kr. I princip ser det ut som tonade rutor. Enda nackdelen är att när man hissar ner rutor sitter solskyddet kvar, det följer alltså inte med fönstrets rörelser.
av addeer
Jag provkörde en V50 2,0D i veckan (ska byta bil snart) och när jag slog på stereon så stod det inte high performance i displayen, det betyder väl standard stereon.
Shit tänkte jag......men ljudet var faktiskt inte så dåligt som jag trodde ändå.
Jag tycker 4900 är dyrt för high performance stereon. Till min V70 som jag har kostade high performance 1900 det är inte så dyrt.
Någon som vet exakt specar på skillnaderna på stereo alternativen?
av dali
Problemet är att uppgradera stereon i efterhand är tokdyrt ... att installera High Performance i efterhand kostar närmare 16.000 (enl en säljare på lokala Volvohandlaren). Volvo har inte en standardstereo, det går inte att kliva in på närmaste bilstereohandel och köpa prylar.

Jag rekommenderar absolut att man lägger till High Performance, det är en relativt liten kostnad och gör bilen lättare att sälja när den dagen kommer.
Användarvisningsbild
av Jensen
Patcy skrev:Otroligt, jag betalar aldrig 3000 kr för solfilm, då fixar brorsan det gratis :) men förstår inte hur man kan få tonade rutor från fabrik på v70 men inte v50?

Känner mig lite tjatig nu Kalle men vet du om gsm antenn på taket är standard?
Du vill inte betala 3000kr för solfilm då brorsan fixar det gratis, men ändå så låter du besviken över att det inte finns att beställa från fabrik(enbart till V70) då det som sagt kostar ca 3000-3500.
Vad spelar det för roll om du kan beställa det el inte, brorsan gör det gratis. (S)

Igår tvärnitade bilen igen pga "ko[…]

Tid för service - volvo s60 2017

Jag förstår det som att serviceindika[…]

Svart skinn. Vit läder blev blått av je[…]

Aldrig något problem med själva bilen m[…]