Moderator: Moderatorer

Köpte en ny pärla (volvo v40 2.0T fas 2) i lördags så har inte gjort ett skvatt åt min nuvarande på 3 dagar så måst väl låta han få lite ompyssling innan jag skickar iväg han till nästa ägare. Synd på fin bil ändå. Sku gärna hålla men ack pengar räcker inte till för att hålla 3 bilar igång. (3:de är min flickväns s40 fas 2)
Jag blev så trött på alla opraktiska och fula hållare för mobiltelefoner och paddor, så jag designade en egen. Fördelen blev att jag bara "snäpper" fast den i listen där även kabeln till hållaren går in. Ryggen till hållaren huserar även fyra magnetblock som håller fast paddan.

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Senast redigerad av 1 Hioda, redigerad totalt 0 gånger.
Bytt till Philips Xtremevision Gen 2 från Whitevision, ska bli intressant att se hur det blir när dom har blivit inkörda :) Risk att det var lite sent byte dock, dom räknar på ~100h inkörning.

Klart gulare (gult är fult :p), men det får man väl ta om det höjer säkerheten ;p
Idag vankas det subwoofer-mjukvara! Fingers crossed!
grillchips skrev:Idag vankas det subwoofer-mjukvara! Fingers crossed!
Låter bra. Du kommer säkert lyckas, som med dina yttre backspeglar, sneglade på dina bilder igen :wink:

För en annan började motorlampan lysa och motorn hacka på E4:an igår kväll, ungefär som att ett tändstift/tändkabel gått sönder och den inte gick på en cylinder. Körde av och försökte starta om men tyvärr fick det bli bärgning. Samma sak hände för tre veckor sedan men då gick det bra att starta om motorn och så gick den som vanligt igen. Kan väl hoppa upp och sätta mig på att bränslepumpen och spridare får bytas, tyvärr inte helt ovanligt att det händer på dessa. Killen på volvoverstaden sa att de bytt några sådana med.

Får åka "fri hyrbil" så länge, tacka Volvo Assistans. Blev en C220d, rätt trevlig men man vill ju sin pärla tillbaka :wink:

Har ordnat skadenummer om maskinskadeförsäkringen behövs användas men köpte bilen 20:e april i år då den rullat 8100, idag 8900. Någon som har koll på om detta räknas som ursprungligt fel eller liknande och om man har något att hämta av bilfirman?

Edit: I fredags stod bilen klar och de har i alla fall bytt spridare och tändstift, stiften var tydligen helt "nersolkade", lite synd då de bara varit med en 500 mil sedan sista service. Kan vara så att de bytte bränslepumpen med, minns inte så noga. Kostade ca 9000:- som jag ska slippa betala åtminstone.

IMG_2975.JPG
IMG_2975.JPG (580.08 KiB) Visad 8951 gånger
Senast redigerad av 1 Micce1980, redigerad totalt 0 gånger.
CaptainOats skrev:
Uninium skrev:Monterat solfilmsboard, varför har nästan alla slutat med solskydd i rutan?

Bild

vilket ljusgenomsläpp kör du ?

Mvh
MK
Beställde mörkaste, 90 eller om det var 95.
Uninium skrev:
CaptainOats skrev:
Uninium skrev:Monterat solfilmsboard, varför har nästan alla slutat med solskydd i rutan?

Bild

vilket ljusgenomsläpp kör du ?

Mvh
MK
Beställde mörkaste, 90 eller om det var 95.
Tack för infon, du upplever inte den som för mörk ?
  • 1
  • 796
  • 797
  • 798
  • 799
  • 800
  • 1912

IMG_2421.jpeg

Hej! Yttre damask på drivknut bak är sk[…]

Tack skall ni ha, Slog in följande exempel p&[…]

Tack för tips. Det blev vanlig bränslesl[…]