Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

GnagetAnders skrev:Bra att veta, tack
Ingen oro för diesel, vilket oroar mig en smula
Hur länge har du tänkt att äga bilen , vad är det med diesel du är orolig för , är det att du inte får köra i Stan eller är det andrahandsvärdet?

Jag TROR att med en Euro6 är man ganska safe , men jag orkar inte oroa mig heller.
EbbevonVolvo skrev:
ansjo skrev:Bytte in min XC60 -15 Summum med listpris 540' när jag köpte den. Jag fick 285' för den i inbyte, då hade den gått 5400 mil.
540' för en summum?? Måste varit en absolut totalt maxad bil då!!!!
Eller kommer du ihåg fel? 440' ??
Nä, den var hyfsat utrustad :-)-)
Jag hade satsat på en modest utrustad nya modellen T5 alternativt en T6 av utgående modell med samma paket.

Dieselgate i all ära, men det är noll kul att låta barnen andas dieselröken. Jag provade diesel med en bil och det ångrade jag. Och nu kommer många andra att släppa diesel av flera anledningar, och det finns redan bara dieselbilar till salu vad gäller nyare hyfsat feta bilar. Om ett par år är det en bensinbil du vill lägga ut på blocket.
sweborn skrev:Jag hade satsat på en modest utrustad nya modellen T5 alternativt en T6 av utgående modell med samma paket.

Dieselgate i all ära, men det är noll kul att låta barnen andas dieselröken. Jag provade diesel med en bil och det ångrade jag. Och nu kommer många andra att släppa diesel av flera anledningar, och det finns redan bara dieselbilar till salu vad gäller nyare hyfsat feta bilar. Om ett par år är det en bensinbil du vill lägga ut på blocket.

Du vet att partiklarna från direktinsprutade bensinare är i prinicip lika "farliga" som från en diesel , jävligt mycket smutskastning av diesel nu , det kommer försvinna mer och mer men det finns faktiskt folk som föredrar diesel framför en bensinare av olika anledningar.
Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]

Jag hade samma problem i min C30. Jag plockade is&[…]

Ja det har aldrig varit så mycket lekstuga […]

..Nu borde ju läget vara ca 100 miljarder k[…]