Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kattekleva
Har haft en V90 sedan februari men den 16 juli tills nu har jag inte haft bilen mer än 3 dagar pga av att "service erfodras - parkeringsbroms".
Lämnat in den för fjärde gången nu på 7 veckor. VArje gång jag får tillbaka den så kommer felet tillbaka en eller två dagar efteråt.
HHandbromsen är i låst läge och lossar inte så bilen går inte att flytta.
Någon som varit med om samma problem?
av Xanthopteryx
Kattekleva skrev:Har haft en V90 sedan februari men den 16 juli tills nu har jag inte haft bilen mer än 3 dagar pga av att "service erfodras - parkeringsbroms".
Lämnat in den för fjärde gången nu på 7 veckor. VArje gång jag får tillbaka den så kommer felet tillbaka en eller två dagar efteråt.
HHandbromsen är i låst läge och lossar inte så bilen går inte att flytta.
Någon som varit med om samma problem?
Har man provat reset av bilen? (all ström bort i minsta tio minuter)
Har man provat att ladda på all mjukvara igen?
Användarvisningsbild
av Momentum
Säg åt din handlare att du vill häva köpet, fyra gånger samma fel, fyra gånger ett fel som jag antar gör att du inte kan använda bilen
Då ska du se att man fokuserar på att lösa felet

edit - ett "inte" som kommit bort
Senast redigerad av 1 Momentum, redigerad totalt 0 gånger.
av northfarm
Jag hade problem med min tills jag kom på att säkerhetsbältet måste vara i om autobromsen ska släppa, förmodligen inte det som är problemet på din men be dom kolla så att bältet och p bromsen "pratar med varandra"
av sorsj
Ja, autobromsen 'bakom P-bromsen' är en annan funktion. Den ger grön signallampa i huvudinstrumentet och går t.ex. in när man stannat vid rödljus. Det jag talar om är P-bromsen som ger röd signallampa i huvudinstrumentet - den hindrar att man startar bilen om man inte har böltet på, men i mitt fall bara ibland; ibland går det bra att starta mot den även utan bälte, och jag har inte lyckats förstå när eller varför.
av rogsme
På de Audi jag haft innan var man tvungen att vara bältad för att P-bromsen skulle släppa automatiskt. Av den anledningen (utöver att det allmänt är smart) så är jag "alltid" bältad innan jag kör iväg. Till min förvåning så har P-bromsen i V90 alltid släppt automatisk även de gånger gångar jag (av misstag förstås) kört iväg utan vara bältad. Kan inte hitta att det är ett konfigurerbart beteende.

Lät batteriet ladda längre och hoppade i[…]

Polestar 5

Ser riktigt bra ut, sen är frågan om &q[…]

Du kan behöva nollställa dator minnet i […]

Kamremmen är "inget problem" (ä[…]