Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av PeterV60
ok, missuppfattade men vad står det på sidan med backspeglar...finns det ngt att bocka i? kanske volvo "bara" glömt att montera rätt knapp panel.
Kanske går att bocka i och sedan fungerer det.
av Volvo60
Jag hade fel angående bilden ovan. Den ser ut att vara exakt som min. Det är inifrån bilen som jag gärna vill vinkla speglarna. Tryckt på alla möjliga knappar och har även kollat genom inställningarna. Det enda som finns tillgängligt i inställningarna är att speglarna kan fällas in vid låsning och upplåsning.
Användarvisningsbild
av fjohan82
Volvo60 skrev:Jag hade fel angående bilden ovan. Den ser ut att vara exakt som min. Det är inifrån bilen som jag gärna vill vinkla speglarna. Tryckt på alla möjliga knappar och har även kollat genom inställningarna. Det enda som finns tillgängligt i inställningarna är att speglarna kan fällas in vid låsning och upplåsning.
Om du håller nere båda knapparna samtidigt lite längre, säg 10 sekunder? Annars känns det som en miss i mjukvaran, om alla övriga funktioner fungerar...
av Volvo60
fjohan82 skrev:
Volvo60 skrev:Jag hade fel angående bilden ovan. Den ser ut att vara exakt som min. Det är inifrån bilen som jag gärna vill vinkla speglarna. Tryckt på alla möjliga knappar och har även kollat genom inställningarna. Det enda som finns tillgängligt i inställningarna är att speglarna kan fällas in vid låsning och upplåsning.
Om du håller nere båda knapparna samtidigt lite längre, säg 10 sekunder? Annars känns det som en miss i mjukvaran, om alla övriga funktioner fungerar...
Det enda som hände var att speglarna fälldes in.
Användarvisningsbild
av fjohan82
Volvo60 skrev:
fjohan82 skrev:
Det enda som hände var att speglarna fälldes in.
Trodde det var det du efterfrågade, då jag tidigare har ställt motfrågor om andra funktioner...
av PeterV60
Då har du ej denna funktion beroende på utrustningspaketet. Vet inta om det är speciella speglar som behövs för detta. Kolla med Volvo, kanske det räcker att ladda ned en mjukvara för att få det att fungera.
Användarvisningsbild
av fjohan82
Volvo60 skrev:Ursäkta, har nog inte läst dina inlägg tydligt nog. Men jag vill att de skall vinklas ner mot gatan. Inte fällas in.
För att det ska ske automatiskt när du backar behövs elstol. Vet inte om det går att lägga in utan detta i efterhand.
På min förra bil hade jag inte den funktionen, då vinklade jag glaset lite lagom med reglaget på dörren om behovet fanns. Väldigt simpelt. Dessutom ser man bara däcket när den funktionen används, jag vill se mer av sidan på bilen.

Så nej, har du inte elstol är du med största sannolikhet "rökt".
av Volvo60
fjohan82 skrev:
Volvo60 skrev:Ursäkta, har nog inte läst dina inlägg tydligt nog. Men jag vill att de skall vinklas ner mot gatan. Inte fällas in.
För att det ska ske automatiskt när du backar behövs elstol. Vet inte om det går att lägga in utan detta i efterhand.
På min förra bil hade jag inte den funktionen, då vinklade jag glaset lite lagom med reglaget på dörren om behovet fanns. Väldigt simpelt. Dessutom ser man bara däcket när den funktionen används, jag vill se mer av sidan på bilen.

Så nej, har du inte elstol är du med största sannolikhet "rökt".
Men är inte detta falsk marknadsföring? Det står att man skall hämta detta och ingenting om elstol. Visst går det manuellt, men frugan är lite mer bekväm av sig. Annars hade jag tagit backkameran.
av PeterV60
Då har du antagligen ej denna funktion beroende på utrustnings paketet.
Vet ej om det är speciella speglar som behövs för detta, kanske räcker med en mjukvaru nedladdning.
Kolla med Volvo.
ABS ring/sensorring

Har en XC60 -14 4wd med krånglande felkod p&[…]

Har nu kollat flatstiftkontakterna som är oke[…]

Felkod B5

Försökte gå in på lä[…]

Gänglåsning "släpper" vi[…]