Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av andersuw
Allmänt sett är VIDA 2014D med DiCE bästa alternativet om du har en portabel dator. Sedan finns det en uppsjö av VIDA/DiCE-paket att välja på. Det som skiljer är både DiCE-enheten (det finns bättre och sämre), mjukvarupaketet och hur lätt det är att få det att fungera och vilken support du kan förvänta dig av säljaren. Själv köpte jag först det här paketet (som jag sedan sålt vidare) och därefter ytterligare ett paket från samma säljare, den gången med Bluetoothförbindelse på DiCEn.

http://www.ebay.com/itm/2014D-HQ-Volvo- ... 1633882026

Det är lite dyrare än vissa andra men ger också i mitt tycke valuta för pengarna av skäl som framgår av annonsen. Jag är mycket nöjd både med grejerna och det bemötande och den hjälp jag fått av säljaren. OBS att det ibland kan se ut som om grejerna är slut hos den säljare jag länkar till. Men om du skickar honom ett meddelande via ebay skulle jag tro att det ändå går att köpa den vägen.
av oldtimersmc
Kan bara hålla med om det Anders säger, gå på den rekommendationen så slipper du sitta där med en DICE som du inte har användning för då du inte begriper hur du skall använda den och inte har ngn att fråga...
Användarvisningsbild
av drbrain
malawijanne skrev:Ok.tackar.Kan jag använda detta instrument för att tex nollställa den elektriska handbromsen?
Japp!
Har själv använt den till just detta.. tryck på en knapp och elmotorn kör ut sig och sen en knapp för att köra tillbaka (och kalibrera sig tror jag).
av malawijanne
Nu kom min Wida 2014hq på posten.Självklart så funkar det inte med laptoppen.jag har window 8 som är uppgraderad digitalt till window 10.konstigt att man måste ha ett äldre window 7 för att det skall funka.Någon som har en ide vad man kan göra nu.Har inte kvar säkerhetsnyckeln till window 8 som sitter i datan.

Får du ngn form av selektgaranti el liknande[…]

Går man in på https://accessories.volv[…]

Dörrlås under vintern.

Hej har en v60 2019 t5 som rullat 9000 mil och int[…]

Har du bytt till en "annan" stol så[…]