Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av NicklasO
Det var som sagt volvo som skrev det till mig, den som verkligen undrar får väl maila.
Och som sagt så är det när det väl händer, garantin försvinner inte för att du lägger skyddet, utan när det väl händer något som kan förknippas med lackskydd, ex klarlackssläpp etc.

Det är alltså volvos ord mot ditt Lindfalas..

/
av Lindfalas
Funk skrev:Jag har inte ändrat mig alls, jag har aldrig påstått att man använder Smartabs lackskydd, jag påpekar bara att Smartabs produkter används flitigt på Torslandaverken, och är upplagda som godkänd leverantör...
Men att jag inte vet om det specifikt gäller lackkonservering. Fast jag kunde väl kanske formulerat mig tydligare på just den punkten.
Anledningen till att jag inte vet om man använder lackskydd är att jag inte jobbat på den avdelning som gör rekondjobb av begagnade salubilar. Men det kan jag kolla upp efter semestern...

/Thomas
Oki.
Kolla gärna upp det.. är intressant..

Greetz
av Lindfalas
NicklasO skrev:Det var som sagt volvo som skrev det till mig, den som verkligen undrar får väl maila.
Och som sagt så är det när det väl händer, garantin försvinner inte för att du lägger skyddet, utan när det väl händer något som kan förknippas med lackskydd, ex klarlackssläpp etc.

Det är alltså volvos ord mot ditt Lindfalas..

/
Väldigt konstigt när de inte ger något svar på detta till andra, trots påtryckningar.
Visst OM ett lackskydd skulle förstöra lacken så kan jag förstå det, men det finns INTE ett enda fall där det har hänt.
Allt som finns är ett fall med en Ditec bahandling och inte ens där är det säkert att det skulle varit lackskyddet som orsakade det.

Skulle det finnas något förbud eller konstigheter med detta skulle jag få reda på det direkt.. Jobbar ju med Tefcar som du vet.
Tror knappast Cifab/Sonax/Tefcar inte skulle veta om det fanns ett sådant beslut.

Om du har ett sådan mail från Volvo är det väl bara att du lägger upp det här??
Tror flera här skulle gärna vilja se det.

Greetz
av NicklasO
Men maila dem själv..
Det är ju upp till var och en som är intresserad att maila volvo och fråga.
Vad du och jag skriver här är ju ingen garanti eller hur?

/
av Lindfalas
NicklasO skrev:Men maila dem själv..

/
Suck.
Som jag redan sagt ett antal gånger så har vi ej kunnat få detta bekräftat eller dementerat. Just därför är det mycket konstigt om du har fått det, när ingen annan verkar få det.
men som vanligt med dej är det tomma ord..

Greetz
av NicklasO
Du kan ju aldrig ha fel så dig kan jag inte övertyga men det är ju som sagt bara för andra intresserade att maila till volvo.

Intresserade kan ju skriva ett mail till volvo typ:
Hej, kan jag utan att lackgarantin påverkas få bilen lackskyddad med ex DITEC eller annan likvärdig behandling.

Låt det stanna där!

/
Lindfalas skrev:
NicklasO skrev:Men maila dem själv..

/
Suck.
Som jag redan sagt ett antal gånger så har vi ej kunnat få detta bekräftat eller dementerat. Just därför är det mycket konstigt om du har fått det, när ingen annan verkar få det.
men som vanligt med dej är det tomma ord..

Greetz
av Lindfalas
NicklasO skrev:Du kan ju aldrig ha fel så dig kan jag inte övertyga men det är ju som sagt bara för andra intresserade att maila till volvo.

Intresserade kan ju skriva ett mail till volvo typ:
Hej, kan jag utan att lackgarantin påverkas få bilen lackskyddad med ex DITEC eller annan likvärdig behandling.

Låt det stanna där!
Klart jag kan ha fel, men det är ändå du som påstår att du har ett sådant utlåtande, men som vanligt har du inget att visa.

Har dock än en gång skrivit till dem och får se vad för svar jag får.
Givetvis kommer jag att lägga ut det här när jag fått svar på det, till skillnad från dej..

Greetz
av gonilvolvo
Någon som har fått något nytt svar från Volvo?
/Göran
Användarvisningsbild
av Bosa
Jag har precis skickat iväg en förfrågan eftersom ingen annan verkar orka göra det, drog frågan via Volvocars.se. Får se om jag får något vettigt svar och framförallt om jag i så fall kommer ihåg att posta det här. :D
av gonilvolvo
Bra.
För min säljare säger ju också att garantin INTE gäller om man lackskyddsbehandlar. Man vill ju ha lackskydd men är osäker om inte garantin gäller.

/Göran

Classic som Volvo erbjuder för 2995:- &aum[…]

Tyvärr hittar jag ingen svensk sida som s&aum[…]

Tysta sommardäck V90

Så du rekommenderar ett däck för […]

Smart energifördelning hybrid

Dom har inte riktigt lyckats med den funktionen ha[…]