Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

grålle1 skrev:Rabatten känns ju ganska ointressant.. rabatt mot vad... det var ju en massa kampanjer, AWD&AUT på köpet, Vinterdäck på köpet, Klimatpaket på köpet, Summum nedsatt o.s.v....
Hursomhelst 399950kr gav jag för min utrustad enligt signaturen (så som jag ville ha den, ingen lagerbil eller andra begränsningar)..... och bra betalt för inbytet... samt en spa-helg på köpet :D
Rabatt ovesäntligt och i ditt fall är det vad du fick lägga imellan som är det intressanta.
Derank skrev:Rabatt oväsentligt och i ditt fall är det vad du fick lägga emellan som är det intressanta.
För mig rent privatekonomiskt så är det såklart helt riktigt, men eftersom trådskaparen var intresserad vad vi betalt för våra Classic så var det ju högst relevant vad den kostade :wink:
Dessutom förhandlade jag klart med pris och utrustning först och när vi var överens så plockade jag fram att jag eventuellt ville byta in bilen också, så det var nog ett ganska "rättvisande" pris på affärsförslaget.
Turbodanne skrev:
GnagetAnders skrev:Hmm tycker alla verkar ha fått bra pris allihop min känns lite dåligt....
Bild
Nu ser jag inte hela , men du ska ju betala 4990:- för metallic , står ju på samma papper att metallic kampanjen ska gälla, inte 8200:- vad har du fått för pris på själva bilen?
for bilen 342938
GnagetAnders skrev:
Turbodanne skrev:
GnagetAnders skrev:Hmm tycker alla verkar ha fått bra pris allihop min känns lite dåligt....
Bild
Nu ser jag inte hela , men du ska ju betala 4990:- för metallic , står ju på samma papper att metallic kampanjen ska gälla, inte 8200:- vad har du fått för pris på själva bilen?
for bilen 342938
Se till att du får rätt pris för metallic och sen försöka få några tusen mer på bilen , det är väl en Summum D4 AWD?
Japp, har försökt pruta och lagt på options men har man ingen historik hos åf verkar det svårt, men det är ju ett spel så försöka duger
Fick 18 tum på vinterd och stänkskydd e. Jag ville också ha allt för 400 lax då. Lev det 402150, dvs 1500 kunde de gå ner
Men om nu metallic står som 8200 men borde vara 4900 då blir det under 400 vilket jag ville men det sista är ju inget prut utan ett flagrant misstag av säljaren som borde kompenseras :shock: :shock: 8)

Är ju sugen på el värmare då det skulle vara praktiskt och mindre motorslitage
Har du provat med mer än en ÅF?
Min säljare i Linköping var inte alls sugen på att pruta, trots att jag köpt en ny V60 där tidigare... han "kunde erbjuda bra service... t.ex lånebil om min nya bil skulle krångla" och vad det nu hette... (I min värld en självklarhet och inget säljargument) ?:-/ :lol:
En annan ÅF ungefär lika långt hemifrån var 5000kr billigare för samma bil, och 15000kr mer för inbytet samt billigare serviceavtal (det ingick fritt för 1500mil/år, men kostar dryga femtiolappen eftersom jag kör mer) och bättre ränta (en viss summa lån gav fri service). Visst, småpengar i sammanhanget, men lite en principsak att om man är en återkommande kund förväntar man sig mer... och varför "ge bort" 20000kr.
Tog även in affärsförslag från en stor firma i Stockholm och en småhandlare i Skåne, för jag ville ha lite att jämföra med... båda var billigare än min "hemma-ÅF", men han ville inte pruta trots det, där jag köpte bilen däremot sänkte han någon tusenlapp till för att matcha "lägsta pris".

Men igen, frågan är ju hur mycket jobb man vill lägga för de sista tusenlapparna som finns att pruta... i slutändan kommer ju bilen ha kostat några hundra tusen iaf :roll: (För mig var det mest en kul grej (och lite psykologiskt skönt) att den skulle kosta under 400kkr... säljaren skrattade när han strök sista femtiolappen då 400 var hans absolut sista bud och jag sa 399950 så skriver vi.. :-)-)
grålle1 skrev: Men igen, frågan är ju hur mycket jobb man vill lägga för de sista tusenlapparna som finns att pruta... i slutändan kommer ju bilen ha kostat några hundra tusen iaf :roll: (För mig var det mest en kul grej (och lite psykologiskt skönt) att den skulle kosta under 400kkr... säljaren skrattade när han strök sista femtiolappen då 400 var hans absolut sista bud och jag sa 399950 så skriver vi.. :-)-)
Exakt så känner jag också
Har kollat runt i 08 området
Ungefärdig samma lika

Jämfört med tidigare bilköp har jag uteslutande stött på vettiga säljare på olika märken dessutom
Några möten sticker dock ut, och nu svär jag väl, BMW o Lexus...wow, där har övriga en hel del att lära
Volvo dock högt på listan :-)-)

Jag skulle testat så stor som möjligt.

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]

Jag hade samma problem i min C30. Jag plockade is&[…]

Ja det har aldrig varit så mycket lekstuga […]