Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Buck666
Jag har råd att lämna in bilen hos Volvo, men jag förstår fortfarande inte varför man ska kasta bort 2500 SEK bara för att göda märkesverkstaden. Men så länge tillräckligt många köper sina delar från Volvo istället för att beställa samma delar från Tyskland till halva priset så kommer de knappast sänka priset. Sen att verkstäder/Volvo lägger in en del onödiga saker i servicen som man får betala för känns också sådär...

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av apersson850
Det är givet att man kan optimera kostnaden för en service. Kräver mer arbete av en själv, bara, men det blir ju rätt bra timlön.
Sen är det också givet att en verkstad har lite andra kostnader än vad en internethandlare har, så det är inte så märkligt att de behöver ta ut högre priser.

Vad är det som är onödigt på servicen, tycker du? Jag tycker det fattas saker, snarare.
av andersuw
Cox skrev:Säger bara så här, har man råd att köpa bil så har man råd att serva den åxå Bild
Om man har tänkt rätt har man råd att serva den, men inte nödvändigtvis hos en Volvoverkstad. Och även om man har råd att serva den hos en Volvoverkstad är det inte säkert att det är det optimala valet.
av Buck666
Uppdatering. Har nu bokat tid på Volvo i Eskilstuna. Skippar rengöring av vindrutan, köper material på annat håll. Summan blev 4250:- för allt, så nästan 2000:- billigare

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Får du ngn form av selektgaranti el liknande[…]

Går man in på https://accessories.volv[…]

Dörrlås under vintern.

Hej har en v60 2019 t5 som rullat 9000 mil och int[…]

Har du bytt till en "annan" stol så[…]