Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av S.t.r.a.n.D
Förstår inte riktigt vad du menar??

Men om du sätter in en slutsteg så drar du lågnivå från stereon till slutsteget sen högtalarkabel från slutsteget till högtalarna..
av Droopy
Ska försöka förklara lite bättre: Jag förmodar att under passagerarsätet "där man monterar ett orginalsteg" fins ett kontaktstycke där man kopplar på sig till respektive högtalare, om jag monterar ett ikke orginalsteg måste jag då dra kablar till varje högtalare el kan jag använda mig av deta kontaktstycke via en adapter "om det nu fins ett kontaktstycke där" Kanske ska tillägga att det en en V70n -02
av S.t.r.a.n.D
Okej. Då förstår jag bättre :D Högtalarkabeln som kopplas till slutsteget är alltså en speciell kontakt. Jaa, då måste du isf ha nån sorts adapter. Men i vanliga fall är det ju som bara kabeln som man kopplar till slutsteget, alltså ingen kontakt av något slag. Svårt att förklara men det är som bara att du har kapat av kabeln och sen kopplat in den..
Om du inte har sett hur det ser ut så kan jag skicka några bilder sen..
av Droopy
Jo, jag vet hur det ser ut och hur det ska kopplas till ett slutsteg, grejen var att jag ville kunna använda orgkablaget till högtalarna på ett enkelt sätt och en adapter för att gå på det befintliga kablaget vore ju det enklaste. Hur har ni andra gjort som har installerat ett ikke org slutsteg? När jag ändå är på G, skiljer det mellan högtalarna i dörrarna fram/bak, sitter nämligen och letar på Bildelsbasen och på samtliga står det:FRAMDÖRR 2ST 75W 9472756
Användarvisningsbild
av _Anders_
Det är olika högtalarfästen fram och bak, de går inte att sätta framhögtalare i bakdörrarna och använda originalhålen att fästa dem med.

Jag hade också lite svårt att hitta högtalare, istället för att söka själv så ringde jag (till JB i Jönköping) och fick bra hjälp. De hittade diskanterna till framdörrarna också (vilka inte alls fanns i listan över delar i lager).
av Droopy
Får ta och slå dom en signal, man blir ju snurrig av att leta på bildelsbasen, är det andra diskanter ochså, det visste jag inte.

Edit: Får man fråga vad du gav för hela paketet?
Användarvisningsbild
av _Anders_
Har du redan diskanter så behövs det kanske inte, men jag bytte från coax-högtalare som det är i 05:ans minsta system (Performace) till HighPerformance. Då behövde jag lösa diskanter.

Jag tror att jag gav 1200 för 6 högtalare.
Användarvisningsbild
av Bosa
Är på jakt efter precis samma adapter. Vill kunna ha en adapter som jag kan koppla in mig på för att få ljud i högtalarna från ett icke Volvo slutsteg. Vill helst inte klippa kablarna i originalkablaget utan använda en adapter istället mellan HU-650:n och originalkablaget. Finns det?

Om inte så kanske nån vet vilka kablar ska man klippa och gå inpå för att komma till respektive högtalare?
Användarvisningsbild
av Cimmen
Backes ljudbygg fixar sådant där... http://www.backesljudbygg.se/

Äkta Roundup fixar det enkelt.... var sä[…]

Byta tändningslås

Du skall kunna byta låset mot ett nytt, l&ar[…]

Jag köpt hem Mcase-säkringar för […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Startspärren klipper väl bara soppan? S&[…]