Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Svahn
På V70 går det att testa larmet genom att larma bilen med dosan och låsa upp bilen med nyckel. Det du kopplar ur med knappen i mittkonsollen är rörelsedetektorn i kupe´n. Sitt i bilen och larma med dosan, gör några stora rörelser och se om larmet löser ut.
Användarvisningsbild
av SE6M
Tack Svahn för tipset.

Låste bilen med fjärren, öppnade med nyckel gick in i bilen och stängde dörren. Inget hände...

Ej heller när jag rörde mig i kupén...

Tittade i säkringscentralen i bilens panelgavel, det sitter INGEN säkring på plats 29 (LARM SIREN). Kan det vara så att bilen inte är utrustad med larm, eller saknas bara säkringen ???

Original Volvodekal finns på rutan, knapp för rörelsesensor finns i panelen, då BORDE väl också larm finnas ?

/Mats
Användarvisningsbild
av MartinS
SE6M skrev: knapp för rörelsesensor finns i panelen, då BORDE väl också larm finnas ?

/Mats
Det är samma knapp för BLL, så den knappen har du oavsett om du har larm eller inte.

/Martin
Användarvisningsbild
av SE6M
Ursäkta okunskap, vad är BLL för något ? :oops:

/Mats
av TurboLeffe
SE6M skrev:Tack för tipset, men du aktiverar även larmet med nyckel (har jag för mig jag läst), så det blir ju samma resutlat som när man trycker på fjärren...
Hmm, ja det verkar variera lite hur det fungerar mellan olika modeller och årgångar (och säkert mellan olika länder också)
Jag kollade i manualen för en S80-00 (USA!) och mycket riktigt står det där att larmfunktion slås på av att låsa förardörren med nyckel och slås av med att låsa upp dörrar med nyckel.
Det är lite vagt (precis som manualer oftast är) men det brukar bara vara förardörr som låser upp allt så kanske en upplåsning av annan dörr (eller bagageluckan) med nyckel får larmet att dra igång.
Användarvisningsbild
av SE6M
Jaja... Verkar inte lätt...

Får prova med upplåsning av övriga dörrar istället...

Vet du vad BLL är som MartinS skrev nyss ?

/Mats
av TurboLeffe
SE6M skrev:Vet du vad BLL är som MartinS skrev nyss ?
Blockerat Lås Läge
Användarvisningsbild
av SE6M
TACK !

:oops: :oops: :oops:
av stig
I dag bytte jag solsensor med vidhängande diod, enkelt ingrepp, men dioden lyser ändå inte. Jag köpte en ny solsensor (163:- på Volvo) så jag får nog leva utan blinkande diod.

Det där är väl en ID3?

Besiktade idag på Besikta i Helsingborg. Fic[…]

Okej, hittade en video på Concept Vista. Ble[…]

Är du säker på att det är bak[…]