Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av titanum
Kör nu en XC60, härlig bil på många vis. Lite sugen dock på att byta till en V90 R-design. Frågan är hur man kommer trivas efter ett tag när man nu blivit van att sitta lite högre.

Någon med den erfarenheten som vill dela med sig för- och nackdelar? En V90CC är inte aktuell.
Användarvisningsbild
av Wibe
Kan inte ge dig någon erfarenhet då jag själv gick från V70 till v90 men har läst många inlägg där en del inte gillar den lägre sittställningen men då i jämförelse med V70 så från Xc60 till v90 känns som ett stort steg. Jag kan bara tillägga att jag älskar den lägre sittställningen.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av joel80
Är nog sjukt individuellt.. det bästa du kan göra är nog att provköra!
Användarvisningsbild
av Sleeper
Har gått från gamla XC90 till A6 och från X5 till 5-serie. Båda gångerna vantrivdes jag så pass med att sitta lägre att jag köpte ny SUV som nästa bil. Båda gångerna var skälen till byte från SUV till standardbil att jag saknade den sportigare karaktären av en bil som ligger närmare marken. Och nu när jag kör XC90 så sneglar jag på nya 5-serien. För- och nackdelar således. Och man är aldrig nöjd :)
av Jacobsson
Jag gick från XC60 till V70 och tyckte det gick superbra.
Jag sitter bra i båda och tyckte varken bra eller dåligt om det. Fick däremot mycket mer space i V70 vilket var bra!
Du vänjer dig säkert bra, vill du ha en v90 R kommer du nog inte ångra dig!
Som så många andra skrivit en vanesak, gjorde de flesta provkörningar med en vanlig V90, och kan erkänna att jag tyckte att det var som att sätta sig ner i en låda
efter 4 år med XC60, men hade inga problem att vänja mig och uppskatta V90, visst man sitter lägre och har kanske inte samma runtomsikt som i XC60. Nu blev det i
slutändan CC för mig men det var mest för att jag värdesätter höjden över backen när jag kör ut till landet, tror inte att du kommer ha några problem att vänja dig =)
av Flajjan
Gick från xc70 till v90 cc.
Stolarna är betydligt hårdare än gamla, man sitter lägre i v90cc än xc70.
Sittställningen är sämre tycker jag, högst individuellt, finns flera trådar om ämnet. Jag ska lämna in mina stolar till en sadelmakare som får byta stoppningen och göra om formen på dom och göra dom mjukare.
Xc60 kliver man upp i. Xc70 kliver man in i. V90cc kliver man ner i och får häva sig upp ur.
Hyr en v90 en vecka så du får leva med bilen ett tag är mitt tips, hade jag gjort så hade det inte blivit en ny volvo.
av kmi
Gick fra en XC60 til en V90 CC. Største forskel er at fronten på V90en er enorm i forhold til xc60'en. Nu efter 4 måneder fundere jeg ikke så meget over forskellen mere, med undtag af den bedre samle kvalitet på v90 serien jmf. med XC60

18k mil / 10år det som inträffar f&o[…]

Bytt lufttemperaturgivare (Fenix ​​5.2). Mitt p&ar[…]

Hej! Jag har en Volvo S60 T5 från 2008 som h[…]

..eller att kabeln tlll endera ABS-givaren på[…]