Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Sharkbait
Hej

Jag upptäckte i helgen att på passagerare stolen så har 2-3 stygn börjar gå upp/släppa.

Det är i mitten av ryggstödet där det är en delning som går ihop med sidostycket. Alltså det är som ett T.

Jag har köpt bilen beg hos Volvo med 24 månaders garanti. Kan man få ut något på denna garantin eller vad skall man göra? Eller kommer man få stå för hela kalaset själv? Vad kostar ungefär det att fixa till det?

Hur är det möjligt att stygn börjar släppa på en bil från -13 och ca 8k på mätaren?
Sharkbait skrev:Hej

Jag upptäckte i helgen att på passagerare stolen så har 2-3 stygn börjar gå upp/släppa.

Det är i mitten av ryggstödet där det är en delning som går ihop med sidostycket. Alltså det är som ett T.

Jag har köpt bilen beg hos Volvo med 24 månaders garanti. Kan man få ut något på denna garantin eller vad skall man göra? Eller kommer man få stå för hela kalaset själv? Vad kostar ungefär det att fixa till det?

Hur är det möjligt att stygn börjar släppa på en bil från -13 och ca 8k på mätaren?
Ja , du vet ju inte hur tidigare ägare har använt bilen? Bilen är ju 5 år gammal.

Garanti gäller ju för tillverkningsfel , så är det inte ett normalt slitage så borde du få det fixat beroende på omfattningen av din "beg garanti" , men jag skulle helt klart försöka.
Turbodanne skrev:
Spoiler »
Ja , du vet ju inte hur tidigare ägare har använt bilen? Bilen är ju 5 år gammal.

Garanti gäller ju för tillverkningsfel , så är det inte ett normalt slitage så borde du få det fixat beroende på omfattningen av din "beg garanti" , men jag skulle helt klart försöka.
Nej, jag vet inte hur förste ägaren har använt bilen. Men passagrarstolen och baksätet ser nytt/oanvänt fast att bilen är 5 år.

Man kan väl tycka att kvalitén borde vara bättre än att sömmar skall gå upp efter så kort tid.
Sharkbait skrev:...........

Man kan väl tycka att kvalitén borde vara bättre än att sömmar skall gå upp efter så kort tid.
Det du råkat ut för är inte normalt. Kanske har förra ägaren fastnat i sömmen med något? Kvalitén ÄR hög på dessa bilar.
Användarvisningsbild
av snowi
Jag hade återvänt med bilen och visat upp den, alt styrka med bilder på andra XC60 utav samma årsmod när det gäller klädseln.

Att sömmarna gått upp bör vara omöjligt vid en sådan ny bil..samma sak gäller om förra ägaren har fastnat med något, skulle inte låta troligt.
DRL problem

Hej tack för svar. Hur menar du, att det &au[…]

Dom uppdaterar inte per automatik på dessa[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Om du hittar dessa navkapslar från 240 s&ari[…]

Den "vanliga" facelift-grillen har kroma[…]