Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

På min gamla V70 var det inga problem att trycka på låsknappen på nyckeln när en dörr eller bagaget var öppet. Bilen låstes helt enkelt när man stängde. Men min Xc70 -14 med keyless funkar det inte på. Sjukt irriterande att behöva ta upp nyckeln ur fickan o låsa när du har händerna fulla av påsar tex. Är det något som går att ställa in? Jag vill alltså kunna trycka på låsknappen på nyckeln. Ta kassarna ur bagaget. Stänga luckan o då ska bilen vara låst.
Det går inte på min heller. Bilar med keyless kan bara låsas när allt är stängt och automatlådan ligger i P-läge.
Men du kan trycka på knappen på dörrhandtaget det sista du gör, om du nu har ett finger över för det.
Det enda "halvlåsta" trick man kan göra är att låsa bilen, och sen öppna bakluckan med knappen på fjärren och till sist stänga luckan igen. Då står bilen med låsta dörrar men olåst baklucka. Om man däremot öppnar luckan med knappen på luckan, låses bilens dörrar upp samtidigt.
Detta gäller min 2012:a. Volvo ändrar lite hit och dit, så det är kanske olika på någon annan modell.
Det apersson850 säger stämmer till alla delar även på min V70 -15.

Får du ngn form av selektgaranti el liknande[…]

Går man in på https://accessories.volv[…]

Dörrlås under vintern.

Hej har en v60 2019 t5 som rullat 9000 mil och int[…]

Har du bytt till en "annan" stol så[…]