Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av PRAVDA
Dimljusen på min V70xc-00 la precis av ?? Hela lampor och hel säkring ?

Nån som har någon idè om vad felet kan vara ?

Mvh / PRAVDA :???:
av *pettson*
PRAVDA skrev:Dimljusen på min V70xc-00 la precis av ?? Hela lampor och hel säkring ?

Nån som har någon idè om vad felet kan vara ?

Mvh / PRAVDA :???:
Din bil har just tappat bort dom.. mjukvarumässigt?
Användarvisningsbild
av PRAVDA
Du skämtar :???: Lampan indikerar för "Trasig glödlampa" ?

/ PRAVDA
Användarvisningsbild
av PRAVDA
:shock: :shock: :shock: Har med hjälp av forumet kommit fram till att ev. dimljusreläet kan vara trasigt ?? Vad tror ni om det , och var kan det sitta tro
:lol:

/ PRAVDA
av *pettson*
PRAVDA skrev:
Du skämtar :???: Lampan indikerar för "Trasig glödlampa" ?

/ PRAVDA
har nu inte råkat ut för detta med just din årsmodell men med senare modeller... dimljus... sen inga dimljus.. åtgärd?.. omprog... voila så har man dimljus.. kanske är det Pyttemjuk prog i dom? :roll: (pyttemjuk=microsoft)
Användarvisningsbild
av Nexus
PRAVDA skrev::shock: :shock: :shock: Har med hjälp av forumet kommit fram till att ev. dimljusreläet kan vara trasigt ?? Vad tror ni om det , och var kan det sitta tro
:lol:

/ PRAVDA
var ute och lyssna lite på min och det knäpper upp under bakom ratten. orka ej skruva bort panelen och det är bäck svart ute.
men skulle tro det är relät som sitter där :D
Användarvisningsbild
av PRAVDA
Tackar för det , va oxå ute o skrota med en ficklampa , hittade reläet nedanför säkringarna - stendött när jag flippade med dimbrytarn... blir o åka till volvo imorrn för att införskaffa mig ett nytt relä :D :D :D Lär bli fortsättning på den här tråden om det fortfarande inte vill fungera :lol:

dimljusrelä Nr 9494424 var det visst :lol:

Tack för en givande stund här på forumet , skitbra att detta finns måste jag bara tillägga.

Mvh / PRAVDA
Användarvisningsbild
av Nexus
PRAVDA skrev:Tackar för det , va oxå ute o skrota med en ficklampa , hittade reläet nedanför säkringarna - stendött när jag flippade med dimbrytarn... blir o åka till volvo imorrn för att införskaffa mig ett nytt relä :D :D :D Lär bli fortsättning på den här tråden om det fortfarande inte vill fungera :lol:

Tack för en givande stund här på forumet , skitbra att detta finns måste jag bara tillägga.

Mvh / PRAVDA
Det var inget att tacka för :oops: Vi e ju grannar :wink:
Berätta även om det fungerar. Fler kan ha nytta av det.
Mvh Magnus
Användarvisningsbild
av PRAVDA
grammse skrev:
PRAVDA skrev:Tackar för det , va oxå ute o skrota med en ficklampa , hittade reläet nedanför säkringarna - stendött när jag flippade med dimbrytarn... blir o åka till volvo imorrn för att införskaffa mig ett nytt relä :D :D :D Lär bli fortsättning på den här tråden om det fortfarande inte vill fungera :lol:

Mvh / PRAVDA
Det var inget att tacka för :oops: Vi e ju grannar :wink:
Berätta även om det fungerar. Fler kan ha nytta av det.
Mvh Magnus
:D :D :D Ska jag absolut , fattas ju faktiskt en tråd om detta som går hela vägen ner till botten... forts. följer...

Mvh / PRAVDA
Användarvisningsbild
av PRAVDA
Inga relän på lager :( Får det efter helgen... återkommer då ...

/ PRAVDA
V60 sliter däck bak

Min har rullat 23000 mil nu så de kan ju va […]

AC & kylfläkt

Det har jag inte ens reflekterat över, tä[…]

Tackar för tipsen! Det blidde en iCarsoft CR[…]

Där ska bara vara ett dimbakljus så n&a[…]