Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av raye
Servade min v60 AWD-15 för tredje gången igår. Det verkar som City safety är obligatoriskt ON numera.Jag tycker inte om den funktionen,går det att stänga av ändå på nåt sätt? Inte i My Car iaf.
Användarvisningsbild
av Derank
jag är själv ingen vän av alla dessa säkerhetssystem och bliss och lane och allt vad det nu heter med just City Safety stör ju inte, jag har en enda gång lyckats få bilen att panikbromsa och det var när jag höll hög fart in i en rondell och det kom en buss i hög fart från höger in i rondellen, då tvärnitade bilen då bussen swishade förbi. Varför den bromsade är för mig en gåta för det var säkert 1m kvar till baken på bussen , men jag antar att kombinationen av min höga hastighet och bussen höga fart gjordfe nåt med systemet. Men jag vet inte.

Jag sniffar ofta andra i röven i rondellerna och tar alla luckor jag kan men systemet har aldrig bromsat iaf. Har du råkat ut för något då du vill avaktivera det ? Och det borde väl få verkstaden att avaktivera det, kanske. Något annat trix för just det vet jag inte.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Varför tycker du inte om det?

Hur var den OFF tidigare?

Tar väl en tre min annars att dra ur kontakten. Blir säkert felkod men vet i tusan om det blir något felmeddelande i displayen. Hur som, drar du kontakten så sätt för f-n i den innan du säljer bilen...
av Psyko
City safety är och har alltid varit on när man startar bilen. Det går att stänga av endast för att förhindra automatisk bromsning om man tex åker på en småväg med hängande grenar eller liknande.
Användarvisningsbild
av Derank
det är väl det TS menar, numera går det inte att stänga av i MY car, innan service gick det. Tycker det låter märkligt att det helt plötligt inet skulle gå att stänga av. Jag tycker TS skulle höra med verkstaden som servade bilen i första hand.
av Lobocut
Tips är att säga till att man inte vill ha några uppdateringar vid service. Säg även till att du vill veta vad det blir för förändringar vid ev uppdatering. Och få det skriftligen.
av Lobocut
Derank skrev:dom vet ju aldrig vad en uppdatering gör iaf.
Nja, kanske inte mecken som gör det. Men Volvo som skickar ut uppdateringar har stenkoll på vad uppdateringen gör. Bara att kräva att få en detaljerad lista.

ID4an jag kört hade ingen lane assist, m&arin[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Fram: https://i.imgur.com/E6Iur5Q.jpeg Bak: ht[…]

En av anledningarna till placeringen är att[…]

För det krävs någon form av mjukva[…]