Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ansjo
Fisch skrev:Jag var inne på pine grey tidigare, men när jag såg den ute i solskenet hos ÅF så tappade jag suget. Den blev för grön för att vara grå. Istället har jag mer eller mindre bestämt mig för osmium grey till min CC.
Jag är skitnöjd :-)-)
Bild
Användarvisningsbild
av Fisch
Snyggt! Osmium passar jättebra också som nedlackad. Jag tänkte dock behålla plasten runt, tycker det ger en mer bruksigare look vilket passar mig.
av troubleshooter
No, no, no, nerlackad ska det vara =) , vilken tur att vi är olika och att Volvo erbjuder antingen eller :wink:
Användarvisningsbild
av jcartel
Svart, svart, svart! :D
Bilagor
Enlight11.jpg
Enlight11.jpg (1.07 MiB) Visad 1413 gånger
Användarvisningsbild
av snowi
Bright Silver, eller "Silver" är en kulör som aldrig blir omodern, den är dessutom mer lättsåld i andrahand.

Som många andra säger så är Luminous Sand väldigt snygg i solljus, men annars så kan den kännas lite enformig.

Jag tycker att du ska kika på Bright Silver, Electric Silver eller Denim Blue.

Personligen när det gäller CC så tycker jag dock att välja bilen nedlackad/full färganpassning förstör mycket av konceptet "Cross Country"
av Xanthopteryx
snowi skrev:Bright Silver, eller "Silver" är en kulör som aldrig blir omodern, den är dessutom mer lättsåld i andrahand.

Som många andra säger så är Luminous Sand väldigt snygg i solljus, men annars så kan den kännas lite enformig.

Jag tycker att du ska kika på Bright Silver, Electric Silver eller Denim Blue.

Personligen när det gäller CC så tycker jag dock att välja bilen nedlackad/full färganpassning förstör mycket av konceptet "Cross Country"
Det där tycker jag skiljer beroende på färg.
SÅg en i den där mörkrödbrunaktigaa, vad sjutton den nu heter.
Den var inte nedlackad och det var då i mina ögon inte alls snyggt.
Varför?
Jo de svarta plastgrejerna smälte nästan ihop med färgen, och problemet var just ordet "nästan". Det blev liksom varken hackat eller malet.
Användarvisningsbild
av SebastianJ
Det blev Osmium grå innan det var klart! :D

Och har väl kommit fram till att den heter V90 D3 Business med VOC samt dragkrok. Färdiga bilar på jobbet så var inte så mycket att välja på. Valet var mellan fullutrustad Passat och inte så utrustad V90.
Sport chassi

Hej alla Jag har en v70 momentum med sport chassi[…]

Laga rost Göteborg?

Akram Bil vid gamla Siba lagade min sådan […]

Laddbox

Vi körde på en PhaseBox med spiralkabel[…]

Överhettad motor, grundorsak?

Hur vet du att den är överhettad?? Upp t[…]