Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Turbodanne
ansjo skrev:
Robbi skrev:
ansjo skrev:Min obalans beror troligen på dämpmattan som ligger inne i däcket har lossnat, så just nu är jag på däckverkstaden och får fyra nya däck. Kände igår på motorvägen obalans i bilen, inget i ratten men hela bilen skakade så fort man kom över 100 km/h. Så nu håller vi tummarna :-)-)
Hur långt har bilen gått?
100 mil.
Det blev inga nya däck, det var den nya modellen med hela dämparmattor i däcken jag redan hade. De balanserade dem, men de var bra från början och det enda de hittade var lite högt däcktryck. Efter detta var justerat provkörde mekanikern igen och märkte inte alls av vibrationerna längre.
Men märker du av dom fortfarande? Sjukt tråkigt på så fina bilar i övrigt.
av Turbodanne
Elektrikern84 skrev:
Menade att förklaringen var rimlig. INte felen.
Jo , jag tycker fortfarande att det är konstigt att detta inte blivit en större diskussion än vad det är.
Men det är konstigt. För jag kör V90, V90 CC och XC90 dagligen. Alla tre har olika drivlinor och ingen har några vibrationer. Går supernjukt. Kör jättemycket så jag hade aldrig någonsin accepterat massa vibrationer. Då hade jag ställt bilen på verkstan och sagt att jag hämtar den när den är klar.
Användarvisningsbild
av Robbi
Jag kan känna av vibrationer vid visst väglag men inte överdrivet mycket och inte i ratten, mer att mynten i facket kan skallra till. Är det vad vi talar om?
Användarvisningsbild
av Robbi
Nu vill jag läsa: Volvo återkallar bilar med skakningar för en enkel korrigering av XXX, då Volvo tar ansvar för sina kunder och premiumbilar.

Hitta det jäkla felet och gör rätt, Volvo!
av Turbodanne
Robbi skrev:Jag kan känna av vibrationer vid visst väglag men inte överdrivet mycket och inte i ratten, mer att mynten i facket kan skallra till. Är det vad vi talar om?

Min kändes mest i stolarna , kände även en del i ratten men det var värst i stolarna.
av ansjo
Turbodanne skrev:
Robbi skrev:Jag kan känna av vibrationer vid visst väglag men inte överdrivet mycket och inte i ratten, mer att mynten i facket kan skallra till. Är det vad vi talar om?

Min kändes mest i stolarna , kände även en del i ratten men det var värst i stolarna.
Så känner jag det med på min bil, har de hittat och gjort något med din bil?
De balanserade om hjulen samt minskade luften i däcken då det var lite högt tryck, och det blev bättre men inte helt bra (21").
  • 1
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 114

Mycket tråkigt att det överhuvudtaget h[…]

Problem med dörrlås v60

Klockrent. Exakt samma felbeskrivning som mitt pr[…]

Uppdatering går inte in?

Du kan testa att göra en omstart av bilens […]