Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av Marbas
camaro69 skrev: Ja, det var ju en riktig solskenshistoria. Men det var en konstig polis som frågade dig om körkortsindragning eller inte.
Din åsikt i detta fall är tämligen irrelevant.
Håller fullständigt med. Jag blev lite förvånad när han frågade, men han menade allvar.
camaro69 skrev: Om inte jag är helt felunderrättad så är det Länsstyrelsen som beslutar om att dra körkort i ett sådant fall.

Men man kanske har en annan lagbok i Smålandsskogarna. Göta Rikes lag. :wink:
Trodde ni hade hört om trafikpolisen i Kronoberg... En av landets mest energiska tydligen (på gott och ont).
Användarvisningsbild
av Nexus
Marbas skrev:
camaro69 skrev: Ja, det var ju en riktig solskenshistoria. Men det var en konstig polis som frågade dig om körkortsindragning eller inte.
Din åsikt i detta fall är tämligen irrelevant.
Håller fullständigt med. Jag blev lite förvånad när han frågade, men han menade allvar.
camaro69 skrev: Om inte jag är helt felunderrättad så är det Länsstyrelsen som beslutar om att dra körkort i ett sådant fall.

Men man kanske har en annan lagbok i Smålandsskogarna. Göta Rikes lag. :wink:
Trodde ni hade hört om trafikpolisen i Kronoberg... En av landets mest energiska tydligen (på gott och ont).
Det angående polisens fråga om indraget körkort! Mammas bil blev påkörd av en som smet men en annan såg det och anmälde.
Polisen fråga morsan exakt samma sak om indraget körkort på den skylldige. Jag tror de är jävligt trötta på smitare och vill ge de ett mera kännbart straff :D
Användarvisningsbild
av Mattias_F
Cred till alla ärliga människor, fler sådana har vi alla att vinna på.
Rätt så sällsynt med såpass civilkurage idag om du frågar mig.
Oftast varierar det dessutom till att bli sämre i storstäderna och i detta fall på en flygplatsparkering är det storslaget att kompromisslöst ta sitt ansvar.
Fel och misstag gör alla, det som skiljer är hur man korrigerar dem. (W)
Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]

Det gör att motorn blir varmare snabbt nä[…]

Kylvätska till 740 b230f

Hej! Funderar på att tömma systemet d&a[…]

Brainys V60

Hej, Såg din föredömliga monter[…]