- tor 09 mar 2017, 22:59
Kan rekommendera att högtrycksspola knuten först (enkelt att komma åt där). Hade samma fenomen men delvis trög styrning. Spolade rent den, och voila!
Moderator: Moderatorer
SBergdahl skrev:Med en liter kan du i princip byta oljan i systemet. Jag tömde min behållare genom att suga upp allt jag kom åt och sedan fylla på tre gånger med en stunds körning emellan och min är fortfarande snyggt grön nu ett år senare.Det är riktigt bra ide att byta servo-olja det ska jag göra på nästa service !
If it ain't broke, don't fix itVolvoismo skrev:Hissa upp framhjulen och snurra ratten några fulla varv så får du bort luft i systemetAha trodde inte det kunde vara ett problem, ska absolut ge det ett försök.

snowman skrev:Jo den behållaren är inte direkt vacker på någon av våra bilar. Men på båda är det nedsölat ända från korken och jag misstänker att det finns ett visst tryck där när man kör vilket kan få det att ta sig ut vid korken? När det väl taget sig ut där så lägger det sig gärna i skarven. Frågan är dock om behållaren verkligen är skarvad där? Varför isåfall?Billigare och enklare att gjuta två skålar och sätta ihop dem, än att formblåsa en oskarvad behållare (tänk PET-flaska) kanske?
SBergdahl skrev:Det pyser lätt när jag öppnar min varm så lite tryck är det. Men inte så mycket. Å andra sidan behövs inte många droppar olja för att det ska se rätt illa ut.Kollade priserna förstås! De kostar ca 400 kr nytt på både Vparts och skruvat.
Ja den kan mycket riktigt läcka i skarven. Tror vparts har nya till rätt överkomligt pris.
If it ain't broke, don't fix itDet är samma slang på alla tre bilderna[…]
Fick tillbaka den efter nästan 3 måna[…]