- tis 30 maj 2017, 20:36
#1176256
??????
ROCKING A DUCK WITH A GRINING FACE ON A BLUE BIKE WITH STRAWBERRYS
Moderator: Moderatorer
Derank skrev:Jag har ett visst fordonsansvar på min arbetsplats och det kommer en hel del frågor till mig hur folk ska göra med sina dieselbilar.joel80 skrev:Det man kan vara lite fundersam över är hus snabbt det sprider sig.. 2025 är om 8 år... Beroende på vad som händer med det här och hur det sprider sig kan det ju påverka andrahandsvärdet. Köper man en bil idag och tänker sig att man ska ha den i kanske 4-5 år så kommer ju 2025 att vara rätt nära.Alltså. I min bekantskapskrets byts det bil med jämna mellanrum och jag har inte hört nån nämna nåt om det som skrivs här. Den dagen den sorgen.
skickat från min SMIF004 galaxy a5 via Tapatalk över wifi.
joel80 skrev:Beroende på hur ni kör med era bilar kan ni ju faktiskt, på ett helt ekonomiskt plan, börja kolla på om det är billigare att när ni ska köpa nytt köpa elbilar. Många kommuner och så går över till det, och det blir billigare totalkostnader. Även taxi i många länder håller på att ställa om till det nu, och det handlar mest om ekonomi.ren fantasi tycker jag
AndS
Dom räknar ju på ett totalt förbud direkt. Troligen blir det väl lite som med dubbdäckförbudet. Man inför det på vissa gator och i vissa områden först.. och successivt ökar man det. Då hinner folk ändå byta bilar och tänka till hur dom kommer köra framöver. Det kan vara dyrare för staden att ha för höga halter av NoX och annat skit än vad det blir i sammhällskostnader förett förbud. Jag tyckte 50k byten i Stockholm lät rätt lågt,slår man ut det på en lite längre tid och ger folk ett par år på sig för byten, alltså säger typ "Förbud där och där från och med 2020, sen utökning till dit 2022"... o.s.v så ger man folk tid på sig att välja den bil dom behöver beroende på var dom tänkt åka.
Att rakt av säga att det inte går p.g.a ekonomiska kostnader går ju inte då det beror helt på hur man faktiskt inför förbudet och under vilken tidsperoid.
Kamremmen är "inget problem" (ä[…]