Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Robbi
fmcarv skrev:
Robbi skrev:
fmcarv skrev: Nu blir jag nervös. Hämtar ut bilen imorgon Bild
Hur har det gått?
Inga vibrationer än så långe. Körde 130 och allt verkar vara som det ska.

Har dock ett klickande ljud när jag använder ACC i kökörning. Vad kan det vara?

https://youtu.be/WYLXNMqa46k
Det är autobromsen som är i bruk med den adaptiva farthållaren. Helt normalt och så på alla bilar.
Användarvisningsbild
av fmcarv
Robbi skrev:
fmcarv skrev:
Robbi skrev: Hur har det gått?
Inga vibrationer än så långe. Körde 130 och allt verkar vara som det ska.

Har dock ett klickande ljud när jag använder ACC i kökörning. Vad kan det vara?

https://youtu.be/WYLXNMqa46k
Det är autobromsen som är i bruk med den adaptiva farthållaren. Helt normalt och så på alla bilar.
Tack! Bild
av ansjo
Robbi skrev:
fmcarv skrev:
ansjo skrev:Jag fick hämtat ut min kärra i onsdags, och igår körde jag på motorvägen och tänkte kolla om min bil var drabbad av fenomenet. När jag kom upp mot 120 började jag känna vibrationer i bakvagnen, ungefär som om jag körde på väldigt grova däck.
Tyvärr vågade jag inte köra fortare då motorhuven började skaka som den var på väg att flyga av om vinden tog tag i den mer, och det verkar som ena sidans lås inte tagit tag i huven hur jag än försökte. Verkstaden nästa....
Nu blir jag nervös. Hämtar ut bilen imorgon Bild
Hur har det gått?
För min del har det inte blivit körning i några högre hastigheter den sista veckan, mer än idag. Det är något som vibrerar när jag ligger i motorvägsfart 110-130, men det hade jag på mina båda förra XC70 med, som jag kopplade ihop med AWD. Men jag får se framöver vad som händer och sker.
Motorhuven var lite trög i ena sidans lås, men med lite mer råstyrka så stängdes även den sidan... :-O)
Aiklarsson skrev:Fått inside info
Motorkuddarna säger du?? Då kanske man äntligen får en återkallelse. Min ÅF sa att det stod bilar på bandet som inte fick levereras. Vad det betyder vet han inte men hoppas det har något med det att göra!
av Elektrikern84
Talade med hög chef hos ÅF idag som nu beslutat att ta in bilen för belastningsprov av hjulen. De gjorde inte de på stället jag köpte bilen då de inte har sån manick. Jag nämnde Motorkuddarna och det kunde han givetvis inte kommentera. Det anmärkningavårda var att han sa att vi får hoppas att belastningsprovet får ner vibrationerna till acceptabel nivå. Jag menade att acceptabel nivå är Inga Vibrationer för en bil i denna prisklass. Han ville inte ta den diskussionen nu men mena på att det finns regler kring det där med vad man måste acceptera. Märkligt!
  • 1
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 114
Kamremsbyte V70N

Jag är ingen expert, så ta inte detta f[…]

Visa din semesterbil(d)

@fjohan82 , Ja där har de sockersugna norrm&[…]

Inga problem att blanda om man nu är lagd &ar[…]