Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tjenare!

Jag har en S60 -04 där armstödet, "mittpanelen" ser ut som stryk.
Ni ser bilden hur det lossnat och blivit repigt och ser förjävligt ut rent ut sagt. Har nån några förslag på hur man enkelt kan snygga till detta? Kollade lite på wish och såg nå vinyl car wrap carbon typ som såg ganska nice ut, eller är det totalt värdelöst? :) Eller vad får man ge för en beg fräsh en? Finns dom? :) Har ni gjort något liknande och har bild på erat fix visa gärna.

Tack för att ni tog er tid, uppskattas!
Bilagor
armstöd.jpg
armstöd.jpg (168.34 KiB) Visad 513 gånger
Håller med ovanstående.
Jag hade också satsat på en begagnad fräshare, än att göra nått eget special.
Säkert billigaste och enklaste lösningen.

Men det går säkert att vinyla den, och få bra.
Orginalutseende blir det ju inte ens i närheten, men utseendet/stilen är ju en smaksak.....
Ja det funkar att sätta dit den nya konsolen som kom fr.o.m. MY -05 och då också är densamma för S60 och V70. Före dess hade S60 och V70 olika tunnelkonsoler. Skall du göra något åt din slitna konsol tycker jag definitivt du bör ta tillfället att byta upp dig till den i mitt tycke väsentligt snyggare konsolen som kom med nästa årsmodell. Har själv bytt på min V70 -02, inte för att den gamla var sliten och repig utan bara för att jag tyckte den var så bedrövligt ful rent designmässigt.

Det finns ett mektips på hur man går tillväga här:

http://www.svxc.se/phpBB2/viewtopic.php?f=25&t=9509

Dock måste du vara inloggad på svxc.se för att läsa det men det går ju fort att "regga" sig där om du inte redan är det. Tyvärr har bilderna försvunnit därför att sajten de lagrades på (Photobucket) nyligen helt plötsligt fått för sig att man måste betala för att fortsätta visa bilder som man lagrat där och alltid kunnat länka till gratis. Ett j-a sätt från deras sida. :evil: De kommer att få mycket negativ gratisreklam på olika websajter på grund av det. :-(O) Återstår att se om detta låter sig repareras.

Om du bestämmer dig för att byta till den nya konsolen behöver du sannolikt även byta handbromsspaken. På min V70 visade sig den gamla hamna lite för lågt efter bytet så att den tog i konsolen i nedfällt läge. Jag tog tillfället i akt att skaffa mig en "ny" (från skroten) med läderklätt handtag. :D

Du behöver troligen också byta eller modifiera reglagepanelen till automatlådan. På min hamnade den annars för lågt vilket såg tokigt ut. Jag valde att modifiera fästena snarare än byta eftersom reglagepanelen från MY -05 och framåt bara finns i "charcoal" medan jag har "grafit" på min bil. Blir inte så bra att blanda i mitt tycke. Men du har ju "charcoal" eftersom din är en 04:a och då är det kanske enklare att byta än att "modda". Skulle tro att det inte är något problem med att bara koppla in en panel från en 05:a eller senare och få den att funka men helt säker är jag inte eftersom jag inte provat. Är inte heller helt säker på om det blir exakt samma problem med handbromsspak och reglagepanel på en S60 som på en V70 eftersom de som sagt har olika konsoler t.o.m. MY -04.
andersuw skrev:Ja det funkar att sätta dit den nya konsolen som kom fr.o.m. MY -05 och då också är densamma för S60 och V70. Före dess hade S60 och V70 olika tunnelkonsoler. Skall du göra något åt din slitna konsol tycker jag definitivt du bör ta tillfället att byta upp dig till den i mitt tycke väsentligt snyggare konsolen som kom med nästa årsmodell. Har själv bytt på min V70 -02, inte för att den gamla var sliten och repig utan bara för att jag tyckte den var så bedrövligt ful rent designmässigt.

Det finns ett mektips på hur man går tillväga här:

http://www.svxc.se/phpBB2/viewtopic.php?f=25&t=9509

Dock måste du vara inloggad på svxc.se för att läsa det men det går ju fort att "regga" sig där om du inte redan är det. Tyvärr har bilderna försvunnit därför att sajten de lagrades på (Photobucket) nyligen helt plötsligt fått för sig att man måste betala för att fortsätta visa bilder som man lagrat där och alltid kunnat länka till gratis. Ett j-a sätt från deras sida. :evil: De kommer att få mycket negativ gratisreklam på olika websajter på grund av det. :-(O) Återstår att se om detta låter sig repareras.

Om du bestämmer dig för att byta till den nya konsolen behöver du sannolikt även byta handbromsspaken. På min V70 visade sig den gamla hamna lite för lågt efter bytet så att den tog i konsolen i nedfällt läge. Jag tog tillfället i akt att skaffa mig en "ny" (från skroten) med läderklätt handtag. :D

Du behöver troligen också byta eller modifiera reglagepanelen till automatlådan. På min hamnade den annars för lågt vilket såg tokigt ut. Jag valde att modifiera fästena snarare än byta eftersom reglagepanelen från MY -05 och framåt bara finns i "charcoal" medan jag har "grafit" på min bil. Blir inte så bra att blanda i mitt tycke. Men du har ju "charcoal" eftersom din är en 04:a och då är det kanske enklare att byta än att "modda". Skulle tro att det inte är något problem med att bara koppla in en panel från en 05:a eller senare och få den att funka men helt säker är jag inte eftersom jag inte provat. Är inte heller helt säker på om det blir exakt samma problem med handbromsspak och reglagepanel på en S60 som på en V70 eftersom de som sagt har olika konsoler t.o.m. MY -04.

Tack som fan för tipset! :) Lät dock liiite mer komplicerat än jag hade räknat med :D Men vad tror du om man plockar bort panelen och kör nån enkel car wrap vinyl typ? :) Kan det se för tattigt ut? :(
Har tyvärr ingen aning om hur man i praktiken kan få ordning på din nuvarande konsol. Om färgen är bortskrapad blir det kanske svårt att åstadkomma något som både ser vettigt ut och håller i längden.

Konsolbyte är annars inget jättearbete om du bara kan hitta delarna till vettigt pris, särskilt om du kan slippa ifrån att modifiera reglagepanelen till automatlådan. Det är rätt straightforward och tar inte lång tid, särskilt som du har anvisningarna i mektipset att utgå från.

Vad får du för felkoder? Har du provat […]

@fjohan82 , Du kör vidare något å[…]

Bensinpriser v2

@Derank , Drivmedel, mjölkpriset samt rä[…]

Standby S09 sirenförstärkare

Baserat på bilden av adapterkabeln för […]