Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Frrla
Vill bara vara 100% säker innan jag sätter in bilbarnstol fram att det inte sitter någon airbag där.
Så om någon vet eller om jag ska ta mer bilder eller titta någon annanstans?

Står ju airbag passenger men de är sidosmällarna om jag förstår det rätt?
och vad betyder den längst ner?
Bild

Denna är öppnat handskfack och kikar in mellan
Bild

Bild
Användarvisningsbild
av Någonting
Nej den borde inte ha en airbag. En bil med Airbag på passagerarsidan har texten SRS-Airbag graverat till vänster om ventilationsgallret.

Syns i denna bild:
Bild

Om det är en faceliftad modell (modellår 2005 eller senare) så har du dessutom alltid en nyckelavstängning vid dörren, om du saknar avstängning så har du ingen airbag.
av MickeM
Stämmer bra ovan.

Vill du sen bli ännu mera säker, så ringer du Volvo och frågar.
Dom kan ta fram precis hur bilen såldes med några knapptryckningar.

Även på siten "Min Volvo" kan du se fakta om din bil, om du skapar inloggning.
https://minvolvo.volvocars.se/login

Airbag eftermonteras nog inte, och skulle så ske, så gör endast Volvo det, och dokumenteras isf.
Användarvisningsbild
av Frrla
Jajamän se där. Hittar inget på Volvos sida där. Ska nog ringa för att säkerställa en extra gång även om det säkert inte är någon airbag där. Har ingen nyckelfunktion heller. 2005 årsmodell men står 2006 i papper för den är tillverkad i juni.

Just för tillfället och någon vecka till ska stolen fortsätta sitta bak, sen får den flyttas efter behov :)
Användarvisningsbild
av Jazzy
Det med nyckelavstängning på alla facelift (-05 och senare) stämmer nog inte. Jag har inte nyckelavstängning på min, men jag har airbag, texten i instrumentbrädan och dekalerna på panelen mot dörren. Bilen är svensksåld, och importerades senare till Norge.
Användarvisningsbild
av Frrla
Jazzy skrev:Det med nyckelavstängning på alla facelift (-05 och senare) stämmer nog inte. Jag har inte nyckelavstängning på min, men jag har airbag, texten i instrumentbrädan och dekalerna på panelen mot dörren. Bilen är svensksåld, och importerades senare till Norge.
Om du öppnar handskfacket och tittar in i överkant under brädan, hur ser det ut på din då? Är ju mittersta bilden där borde det sitta en airbag på din eller ser det likadant ut?

Rotinger bromsskivor (räcker nog med vanliga)[…]

Strålkastarbyte

Hej där. Jag har beskrivit exakt detta i en a[…]

Vad får du för felkoder? Har du provat […]

@fjohan82 , Du kör vidare något å[…]