Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Sphinx skrev:Jag har samma problem. Bilen varnar för larm. Har dock inte hört om sirenen låter. Kollade felkoden; siren uem 0004. Inget meddelande i displayen. Är det byte av siren enda alternativet? Om bilen skulle börja tjuta på nätterna. Finns det något sätt att tillfälligt koppla ur larmet?
Troligen behöver du göra något åt sirenen om du har felkod UEM-0004. Ytterligare en indikation på sirenfel (problem med reservbatteriet) är att man får falsklarm där siren anges som larmorsak vid utläsning av larmorsaken med VIDA/DiCE.

Beroende på hur illa det är ställt är det byte av siren (om kretskortet är skadat) eller reparation (byte eller urkoppling av reservbatteri) som gäller.

När det gäller tillfällig urkoppling av larmet: Lås med nyckeln istället för med fjärren. Då låser man bilen utan att slå på larmet.

Om låscylindern på förardörren beckat igen på grund av bristande användning: Smörj med låsolja och lirka med nyckeln. Smörjningen kan behöva upprepas och man kan behöva vänta lite emellan för att den skall verka full ut. Lite våld kan behövas när man lirkar men bara lite. Annars förstör man bara låscylindern eller dess infästning.

Som jag förstår så tvärdog b[…]

Rotinger bromsskivor (räcker nog med vanliga)[…]

Strålkastarbyte

Hej där. Jag har beskrivit exakt detta i en a[…]

Vad får du för felkoder? Har du provat […]