Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av oykkh
joel80 skrev:Diffar från vad? Tar du ett lån så måste du ju räkna på vad du har för betaltid och uppskatta restvärdet.
Privatleasing mot care by volvo. För mig är bekvämlighet viktigt samt vill slippa säljarna. Sen är det omöjligt att gissa ett resrvärde på en fossil bil idag. Om 3 år kanske en diesel suv är iskall. Därför är care by volvo en bra produkt för mig. Passar nog inte alla dock

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
av Calva14
Jag håller med om att så som det är just nu med utveckling av hybrider och rena elbilar, dieselförbud här & var, mångdubblade skatter etc så år någon form av leasing just nu kanske inte så dumt för att om 3 år köpa något. Skiljer det så lite så hade jag också tagit care men det jag sett hittills så har det varit betydligt billigare med leasing hos handlaren.
av waiko
Väldigt bekvämt med care by volvo konceptet. Du köper ett helhetspaket med allt du behöver. Visst något högre månadskostnad blir det men det är inte överdrivet mycket. Som jag skrev i mitt första inlägg så diffade det inte så mycket emellan care by och tradionellt billån. På exakt samma bil med samma utrustning. Visst du kan pruta något mer på billån än mot care by. Drygt 10-12 procent gissningsvis. Så säg att det kanske diffar 300 kr i månaden emellan de båda alternativen. På 36 månader är det drygt 11000 kr, det kan jag leva med. Slipper lägga insatsen på 65000 kr plus att det är bara lämna tillbaka bilen när 36 månader gått. Man får sköta den precis som man skött sina föregående bilar. Slipper bekymmer med bensin skatt som ska upp troligen mm.
Användarvisningsbild
av fjohan82
Hur billigt och bra är detta koncept om man kör 3000-3500/år?
av oykkh
Om du går in på bygg din bil på volvo. Välj sedan finansiering vid priset. Sen väljer du care by volvo. Då dyker månadskostnaden upp.. det skiljer ca 200kr att höja varje 500mil tror jag.. på ngn modell va det bara 150kr. I framtiden kommer ju volvo ha fler plug in hybrider och elbilar villet gör ju att man kan slippa en del av bränslekostnaderna samt fordonsskatten..

Användarvisningsbild
av fjohan82
oykkh skrev:Om du går in på bygg din bil på volvo. Välj sedan finansiering vid priset. Sen väljer du care by volvo. Då dyker månadskostnaden upp.. det skiljer ca 200kr att höja varje 500mil tror jag.. på ngn modell va det bara 150kr. I framtiden kommer ju volvo ha fler plug in hybrider och elbilar villet gör ju att man kan slippa en del av bränslekostnaderna samt fordonsskatten..

Tack. Motsvarande den jag har idag skulle kosta 8170:-/månad med 3000 mil/år... :roll:
av Calva14
waiko skrev:Väldigt bekvämt med care by volvo konceptet. Du köper ett helhetspaket med allt du behöver. Visst något högre månadskostnad blir det men det är inte överdrivet mycket. Som jag skrev i mitt första inlägg så diffade det inte så mycket emellan care by och tradionellt billån. På exakt samma bil med samma utrustning. Visst du kan pruta något mer på billån än mot care by. Drygt 10-12 procent gissningsvis. Så säg att det kanske diffar 300 kr i månaden emellan de båda alternativen. På 36 månader är det drygt 11000 kr, det kan jag leva med. Slipper lägga insatsen på 65000 kr plus att det är bara lämna tillbaka bilen när 36 månader gått. Man får sköta den precis som man skött sina föregående bilar. Slipper bekymmer med bensin skatt som ska upp troligen mm.
För den lilla skillnaden hade jag också tagit care, bara för att ha garantin hela perioden. Sen för de som kan tänkas använda sun fleet och Hertz-rabatten så är det ju än bättre. Om Volvo kommer med en ny cab någon gång så lovar jag att börja använda sun fleet under sommaren :)
av oykkh
Ja. Kör man väldigt mycket som 3000-4000 mil per år är ju leasing ganska dyrt. Men bra att det finns flera alternativ tycker jag..

Skickat från min iPad med Tapatalk
Användarvisningsbild
av Ilduce77
oykkh skrev:Om du går in på bygg din bil på volvo. Välj sedan finansiering vid priset. Sen väljer du care by volvo. Då dyker månadskostnaden upp.. det skiljer ca 200kr att höja varje 500mil tror jag.. på ngn modell va det bara 150kr. I framtiden kommer ju volvo ha fler plug in hybrider och elbilar villet gör ju att man kan slippa en del av bränslekostnaderna samt fordonsskatten..

Är det inte alla modeller som har Care by Volvo? Byggde en xc60 och hittar inte Care by Volvo i finansieringen..
Användarvisningsbild
av fjohan82
Ilduce77 skrev:

Är det inte alla modeller som har Care by Volvo? Byggde en xc60 och hittar inte Care by Volvo i finansieringen..
Jo den finns där. En i princip fullutrustad T8 kostar 15250:-/månad....

Nör du är klar: Översikt & Gå vidare -> Välj finansiering -> Privat/Företag -> Care by Volvo.

Dom uppdaterar inte per automatik på dessa[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Om du hittar dessa navkapslar från 240 s&ari[…]

Den "vanliga" facelift-grillen har kroma[…]

Ja det har aldrig varit så mycket lekstuga i[…]