Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jonas_latt
Jag har original gps i min v70.
Finns många som kopplar in backkamera i dessa.

Passa på att utnyttja skärmen lite 3 i 1

Laddtrycksmätare
Bild

GPS
Bild

Backkamera
Bild

Vad ska man koppla in mer tro? Kamera så man ser barnen Ibak kanske?
Användarvisningsbild
av johnnype
Tyvärr har man så begränsat med egen lek tid att man måste prioritera men jag har ett system på gång där jag visar en tvådelad bild från en kamera monterat till vänster respektive till höger i fronten, för att smyga runt ett hörn så att säga. Aktiveras när man kryper långsamt framåt med hjälp av information på CAN-bussen förstås.

Det tycker jag är ett riktigt vettigt bruk av skärmen, utöver backkamera och GPS då förstås.

När skärmen är uppe utan GPS eller att någon annan funktion är aktiverad så visar den info om hastighet, temperaturer etc i svart/vit text som genereras av en liten processor.
av Jonas_latt
johnnype skrev: När skärmen är uppe utan GPS eller att någon annan funktion är aktiverad så visar den info om hastighet, temperaturer etc i svart/vit text som genereras av en liten processor.
Va just därför jag satte in bar mätare för det är tråkigt att ha en mörk skärm uppe. Du ska alltid dra allt längre och smartare :) haha vem vill inte ha din kunskap.
av 2ägaren
Jag valde en Android box att koppla in, har sedan all info från Tourge på skärmen. Front kamera när 1ans växel ligger i och backkamera vid R såklart. Har en kamera över som jag också funderar på att antingen se barnen eller höger trottoarkant när man behöver.
av Schmoyoho
Hur har ni monterat detta? Finns det färdiga lösningar och är det något som funkar på en P3:a? Hade varit häftigt om man kunnat få olika mätvärden på skärmen. Helst kylvätsketemp men motorns last och lite sånt kanske varit fränt också.
Hejsan Tech guruz,
En fråga bara om inbyggnad och uppkoppling av tex kamera till en Volvo skärm.
Jag har ett komplett system liggandes i garaget som jag gärna skulle vilja sätta in i min XC70 2006.
Finns det tedan tillgängliga sladdar i bilen sedan tidigare?
Hur svårt är det att lägga in och koppla upp det hela så man tex har backkamera funktion som är nog det jag mest vill åt :-)
Tack för all info som kan ges
Med vänlig hälsning,
PW

Vad får du för felkoder? Har du provat […]

@fjohan82 , Du kör vidare något å[…]

Bensinpriser v2

@Derank , Drivmedel, mjölkpriset samt rä[…]

Standby S09 sirenförstärkare

Baserat på bilden av adapterkabeln för […]