Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Mabuse
SBergdahl skrev:Ja gasol som köldmedium är ju i sig inga konstigheter. Det handlar väl mer om att få i lagom mycket och lyckas i övrigt :-)
Det handlar mest om att få tag på "rätt" sorts gasol.
Butanet finns i två molekyl-konfigurationer, varav den ena är mycket lämplig som köldmedium, den andra är det inte. Jag har inte i huvudet vilken beteckning som det bästa har, men det är den ovanligare varianten.

Sedan är det ju smörjoljan och läckage-färgen som behöver finnas med. Väljer man Envirosafe får man allt i samma paket och behöver inte leta på rätt butan.

Edit: "rätt" gas är isobutan, men kallas även 2-metylpropan, eller kortare metylpropan.
Senast redigerad av 1 Mabuse, redigerad totalt 0 gånger.
av Provocative77
Derank skrev:Det enda jag jag undrar över är hur man kan sätta dit en beggad slang när man ändå håller på.

Ungefär som att byta bromsskivor och sätta tillbaka de gamla beläggen. Jaja. Det funkar ju iaf.
Skillnaden mellan 100kr o 1700kr är rätt motiverande på en bil som är värd 15000kr. Men jag köpte ju ändå nya plastnitar, ORGINAL, mhm :wink:

Som jag förstår så tvärdog b[…]

Rotinger bromsskivor (räcker nog med vanliga)[…]

Strålkastarbyte

Hej där. Jag har beskrivit exakt detta i en a[…]

Vad får du för felkoder? Har du provat […]