Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av FinnishCowboy
Hej allvetare. Jag fylde nyligen på min AC, men den fungerar ändå inte, Jag kollade shimsningen, och när jag matar 12v manuellt så slår den i, så inga problem där. tryck sensorn nära brandväggen är oxå bytt, så undrar om det kan va sensorn i själva kompressorn som bråkar, för när jag satt å pilla en stund mellan on off så fick ja den att slå i, i ca 5 sekunder för att sedan slå i fritt igen. någon som kan ha en ledtråd om detta. Bilen är som sagt en 99ans v70 2.5D
dom sa att det kunde vara shimsningen som bråkar, så det är som sagt kollat, och matar jag 12v manuellt tex när bilen är av, så slår den i precis som den ska, men lägger man på det så slår den i ibland (ca 5sek) för att sedan slå ur igen och inte komma på, så därför jag undrar bara om det är nån trycksensor förutom den vid brandväggen som kan bråka på dessa bilar, käns ju liksom lite jobbigt att behöva tömma systemet igen bara för att slita ur kompressorn och lägga dit en ny
av MickeM
Hur stort är gapet i magnetkopplingen då?
1mm eller mer = trubbel.
Ingen konst med ett bladmått.

12v direkt kan ju vara lite starkare än strömmen/signalen via ECC.
Motstånd, kabeldiam, oxiderad kabel, osv....
Användarvisningsbild
av frasse4
Koppla på dig på kabeln till magnetkopplingen. Har du 12 v där utan att kompressorn slår till ligger felet vid kopplingenannars ligger det tidigare i kedjan...
hittade felet. kabeln var nästan av, så kontaktade ibland och ibland inte (kan oxå förklara varför säkringen brann ibland), Men nu är det fixat, Tack för era tips ändå :)

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&a[…]

XC70 2016

Bilen var här hemma idag. Den gick tillbaka t[…]

Om det är Polestar optimering så ers&a[…]

Antar att du har elektriskt gasspjäll, kolla […]