Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Värmaren går dock inte att köra om det är varmare än 15 grader.

Går dock att lura systemet med att sätta en frusen kylklamp mot yttertemperaturgivaren försök få lite tätt med en påse eller nått så det kyler. Givaren ser ut som en liten knopp undertill på vänster backspegel. Motorn ska vara kall. Vänta till yttertemperaturmätaren i bilen visar 14 eller kallare. Då kan du köra värmaren. Låt den gå 10 eller max15 minuter så inte mororn blir för varm. Då kommer den sen att funka fint till vintern...

Jag kyler min givare ibland om jag vill köra den på sommaren så den får motion... 2 ggr varje sommar. Bra tips att känna till..

Tomas
Senast redigerad av 1 Tompan60, redigerad totalt 0 gånger.
Tänkte detsamma som apersson... Har vi ens haft en natt i mellansverige den här sommaren med mer än 15 grader? :)
Tompan60 skrev:Just nu i Bro 18.7 grader...
Skönt :-)-)

Bra med tips, de flesta tänker nog inte på att "motionera" den
vore det nödvändigt att motionera den hade tillverkarna lagt in den funktionen i bilen. Har aldrig hört talas om att man ska motionera en dieselbrännare. Hur skulle de då göra med bilarna som står i alla bilhallar runt om i världen..
Derank skrev:vore det nödvändigt att motionera den hade tillverkarna lagt in den funktionen i bilen. Har aldrig hört talas om att man ska motionera en dieselbrännare. Hur skulle de då göra med bilarna som står i alla bilhallar runt om i världen..
Jag vet inte hur man gör i alla bilhallar i hela världen. Men det jag vet är att Dieselvärmare inte moteras i bilar i hela världen. Bara till bilar i Norden..... Och till andra marknader med kallt klimat. I Califonien hade ju dom aldrig kunnat starta.... Bilens Oljepanna :D :lol: :lol: PGA Värme....

Den bilen skulle jag personligen inte våga k[…]

https://www.youtube.com/watch?v=MhBzo9TUaBI

Om Bilia tar 900 för ett arbete hur litet det[…]

Går man in på https://accessories.volv[…]