- sön 30 jul 2017, 21:06
Åter efter en semestertripp med bilen i Norrland. Har upplevt nåt konstigt med ventilationen idag på hemresan då fick vi nån form av rök ur ventilationsgallrena. Vid ena tillfället dök detta upp i det högra mittkonsol ventilationsgallret och slutade efter ca 30 sekunder, återkom efter en stund och försvann sedan snabbt igen. Liknande problem uppstod ur ventilationsgallret i b-stolpen vid vänsterbakdörr. Uppstod efter start av motor och försvann efter en kort stund. Ur detta ventilationsgaller upplevde vi tidigare i veckan nån form av bränd unt som försvann efter en stund.
Det funkar sedan normalt och de saker jag beskrivit ovan händer kort efter start av bilen och försvinner sedan. Är ac:n på väg att ge upp eller är det värmepaketet som spökar?! Kondensvattnet rinner ut som det ska för jag får en pöl under bilen. Ac:n kyler också bra.
Bilen är en Volvo V70 2.4D 2008 med ca 15200 mil på mätaren.
Nån som känner igen detta?!
/Matte
Det funkar sedan normalt och de saker jag beskrivit ovan händer kort efter start av bilen och försvinner sedan. Är ac:n på väg att ge upp eller är det värmepaketet som spökar?! Kondensvattnet rinner ut som det ska för jag får en pöl under bilen. Ac:n kyler också bra.
Bilen är en Volvo V70 2.4D 2008 med ca 15200 mil på mätaren.
Nån som känner igen detta?!
/Matte

- By ThorHammer