Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av shen
Hej hopp alla

Är det någon här inne som kan ge mig en ledtråd i hur jag ser vilket ljudpaket jag har?
Har precis köpt en Volvo V70 T4 -2014, det jag kan se själv är att det är en Momentum.
Har dock inte lyckats luska fram något mer :)

Tack på förhand
//Shen
av shen
trasker skrev:Ett tips är att skaffa konto på https://minvolvo.volvocars.se/login och knyta bilen till dig där så ser du all utrustning med mera.

Har precis gjort det då jag hittade en annan tråd med samma tips.
Jag vet dock ej riktigt vad jag ska titta efter, hittar inget som jag direkt kan knyta mot något av de ljudpaket som finns.
Hittar inget i extra tillval som skulle kunna vara något ljudpaket :(.

Är rätt ny när det kommer till detta så ursäktar min nybörjaraura :)
av trasker
Om du tittar under "bilfakta" finns en rubrik som heter "extrautrustning". Där står i alla fall specen för stereon på min bil.
av shen
trasker skrev:Om du tittar under "bilfakta" finns en rubrik som heter "extrautrustning". Där står i alla fall specen för stereon på min bil.

Yes, hade den tanken men men ser inget om stereo eller mediautrustning.
Så då kanske man kan anta att man har det "minsta"?

Uppdatering:
Efter ett par timmars sökning hittade jag följande http://www.mrzaz.com/VOLVO/Broshyrer/V7 ... r_MY14.pdf

Där står det att Momentum Standardutrustning utöver Kinetic innehåller:
High Performance audiosystem med 5" färgskärm samt integrerat Bluetooth® handsfreesystem och audio streaming

Så lär vara den :)
Användarvisningsbild
av apersson850
Har man sen en DVD-spelare istället för CD, och dessutom 7" skärm, då är det High Performance Multimedia. Om du kan spela en DVD, då har du den mer avancerade versionen av HP. Omvänt, om du har 5" skärm, då vet du att det inte kan vara multimediavarianten.
Toppnivån Premium Sound har en logga under DVD-spelaren som skryter om detta faktum. Det är så uppenbart att det hade du insett bums om du haft den versionen.
Senast redigerad av 1 apersson850, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Derank
Premium sound lär han ju se om han har eller inte både i menyerna och på den extra högtalare på instrumentbrädan

Är det nån som vågat prova Subaru[…]

Jag hade samma problem på min 2,0F 2011. Det[…]

Jag har även vart i kontakt med Phoenix gold […]

Skulle även (om möjligt) vilja ändr[…]