Moderator: Moderatorer

Tycker den ser rätt okej ut. Den ser ut som en vanlig bil. Jag gillar V60 bättre, men skäms inte alls av att åka runt i en sån där. Det är ett stort lyft från t.ex Nissan Leaf och Zoe som jag inte alls gillar.

Att den är fylld med godis är också trevligt!
Adaptiv farthållare, aktiv lane assistant, tidur för värme/kyla o.s.v. Riktig rejält med grejer i basmodellen redan.

Två stora nackdelar dock. Först att man inte kan få den med dragkrok och sen att det än så länge inte lanserats nån mobilapp för den i Europa. Man vill ha det för elbil så man kan ha koll på laddning och så.
grillchips skrev:Fluktat över "ny" bil. Herregud vad jag vill ha denna:
http://www.bytbil.com/uppsala-lan/perso ... 3-11069264
Inte nu väl? Du har ju en ny sub i bagaget! :lol: :lol:
I förrgår fick jag hem ett bättre begagnat block till min S60 T5.
Igår fick jag hem vattenpump och ny kamremssats.
Och var idag och hämtade lite (ett gäng) bussningar (polyuretan), filter (Olje, kupe och sportluft), stift och fjäderbensstag.

Efter hon (bilen) skurit på veven som var orsakat av koksad vevhusvent ska hon få lite kärlek.
Så i helgen ska själva modermodemet även kallad dosan ur och sedan den "nya" i.

Efter detta ska gammvåfflan (940) ska få sig lite kärlek som även hon skurit på veven...
detta var dock till följd av kanske lite väl inspirerad körning...
Till min stora förtjusning så kom det bättre begagnade blocket men spridare redan monterade,
detta gör att jag funderar på att lyfta över spridarna i det gamla T5 blocket till 940`n.
Jag hade tänkt att köpa nya/ bättre beg (bosch gröna) till den men det slipper jag nu.
Detta eftersom jag hade orginalsprut i gammvåfflan och ville byta upp lite.
EbbevonVolvo skrev: Inte nu väl? Du har ju en ny sub i bagaget! :lol: :lol:
V50n skeppas såfort jag får chansen, letar ju specifikt efter en XC60 T6 (även fast jag bör vänta iallafall 2 månader till när nya jobbet kommit igång ordentligt). Känns ju lite dumt att kasta mer pengar på V50n men fasen, har ju suktat efter sub sedan dag 1 med bilen... :lol:

Den där Black R:en har allt jag önskar mig och mycket mer därtill. Miltalen är väl det enda som tar emot men med den utrustningslistan så skulle jag nog fan kunna leva med det.
coachen skrev:
CaptainOats skrev:Kört runt i Sverige lite. Tycker fullastad XC70 gjorde ett bra jobb.
Bild

Bild
Det gjorde den bra :D
Verkligen. Underlättar ju också med Volvos kanonsköna stolar. Man blir inte trött i ryggen.

Hade lite strul med högt vägljud innan resan på mina 19 " men drog åt bultarna och höjde däcktrycket lite så var det löst :)

Nästa vecka blir det en ordentligt tvätt o lätt polering.
CaptainOats skrev:
coachen skrev:
CaptainOats skrev:Kört runt i Sverige lite. Tycker fullastad XC70 gjorde ett bra jobb.
Bild

Bild
Det gjorde den bra :D
Verkligen. Underlättar ju också med Volvos kanonsköna stolar. Man blir inte trött i ryggen.

Hade lite strul med högt vägljud innan resan på mina 19 " men drog åt bultarna och höjde däcktrycket lite så var det löst :)

Nästa vecka blir det en ordentligt tvätt o lätt polering.
Härligt! Kan rekommendera detta lackskydd som jag haft på min, otroligt lättarbetat :-)-)
Bilagor
ultima-paint-guard-plus-118ml.jpg
ultima-paint-guard-plus-118ml.jpg (28.38 KiB) Visad 19812 gånger
  • 1
  • 777
  • 778
  • 779
  • 780
  • 781
  • 1912

Om det var min bil hade jag bytt batteri. Det bruk[…]

@Micce1980, stämmer väl troligtvis. Vi &[…]