Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Lövet skrev:Om man släpper bromsen sakta så bromsarna precis tappar greppet när man åker iväg så har det knakat lätt på varenda bil jag haft med automat. Ny som gammal.
Lösningnen är att släppa upp foten helt direkt. Behöver man krypköra så upp med foten helt och lägg sedan på den lätt efteråt, då knakar det inte.
Som Lövet så tydligt som möjligt försöker förklara. Likadant på min sommarbil med automat.
Lite uppföljning då min gamla tråd vaknat till liv igen.

Nu har min bil rullat 800mil och knarret är borta. Kan inte säga när det försvann, men
jag hör det inte längre och vet inte när jag senast gjord det. Visst om jag står still och
"leker" med bromsen så kan det låta, men det är normalt på en automat.
Fenomenet med att det klistrar fast är numera bortslitet, så det är bara att köra på Lelle.
Så blir det på mer el mindre alla automat bilar oavsett fabrikat.

Jag har kör en drös volvo auto och alla låter likadant. Du får ju den effekten eftersom bromsen ligger och drar hela tiden . Prova att lägga i N och lyft sedan foten från pedalen
Fast det "nypande" ljudet / känslan har försvunnit med milen, jag kände efter noga idag när jag var ute
och körde och det är faktiskt borta.
Misstänker att det berodde på nya backar och nya skivor, nu när de slitits in så "nyper" det inte.
Eller så har smekmånaden gått över, tiden där man "slog" ner på allt :D

100 miljarder kr :party:

OM RYSSEN KOMMER

… ”aldrig försökte” =[…]

Roligt när ett av mina gammla inlägg bid[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Det började med att motorstarkare varianter a[…]