Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Angarok
Såg i nån kommentar att det är sommarstängt i Torslandafabriken. Stämmer detta och när startar i så fall produktionen igen?
Användarvisningsbild
av Micce1980
Angarok skrev:Såg i nån kommentar att det är sommarstängt i Torslandafabriken. Stämmer detta och när startar i så fall produktionen igen?
Själv såg jag en annan kommentar om att den inte stänger :)
Senast redigerad av 1 Micce1980, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Funk
Det är stängt helt under tre veckor, och lite reducerade skift i anslutning till det. Bara underhåll och lite småfix görs under den tiden..
Vecka 33 startar det igen..

/Thomas
av chucky72
Mange store fabrikker stenger i peioder. Tiden brukes til nyinstallasjoner, oppgraderinger og reperasjoner.

Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Användarvisningsbild
av Guligan
Funk skrev:Det är stängt helt under tre veckor, och lite reducerade skift i anslutning till det. Bara underhåll och lite småfix görs under den tiden..

/Thomas
Är det första året man "bara" stänger i tre veckor? Jag tycker hur som helst att det är rätt. Bättre slå igen butiken i tre veckor än att gå på typ halvfart i tio veckor.
Användarvisningsbild
av Funk
Guligan skrev:
Funk skrev:Det är stängt helt under tre veckor, och lite reducerade skift i anslutning till det. Bara underhåll och lite småfix görs under den tiden..

/Thomas
Är det första året man "bara" stänger i tre veckor? Jag tycker hur som helst att det är rätt. Bättre slå igen butiken i tre veckor än att gå på typ halvfart i tio veckor.
Man har provat lite olika varianter med semesteruppehåll, nu förskjuter man nattskiftet så det bara blir helstängt tre veckor om jag fattat det rätt.., men vissa år behöver man stänga längre tider på grund av att man inte har tid till större ombyggnader och service under resten av året. Genom åren har fabriken nästan alltid varit stängd helt under fyra veckor, men avsteg har förekommit under ett par enstaka somrar.
Men det är balansgång, om ledningen fick som dom ville till rimliga kostnader så gick väl fabriken 24/7 varje dag året runt, vilket borde vara det bästa sättet att utnyttja investeringarna i byggnader och maskiner.
Samtidigt är semesterstängningen en förutsättning för visst underhåll, t.ex så asfalterar man just nu gigantiska ytor som annars vore näst intill omöjliga att nå.

/Thomas
Användarvisningsbild
av Funk
Funk skrev:
Guligan skrev:

/Thomas
Man har provat lite olika varianter med semesteruppehåll, nu förskjuter man nattskiftet så det bara blir helstängt tre veckor om jag fattat det rätt.., men vissa år behöver man stänga längre tider på grund av att man inte har tid till större ombyggnader och service under resten av året. Genom åren har fabriken nästan alltid varit stängd helt under fyra veckor, men avsteg har förekommit under ett par enstaka somrar.
Men det är balansgång, om ledningen fick som dom ville till rimliga kostnader så gick väl fabriken 24/7 varje dag året runt, vilket borde vara det bästa sättet att utnyttja investeringarna i byggnader och maskiner.
Samtidigt är semesterstängningen en förutsättning för visst underhåll, t.ex så asfalterar man just nu gigantiska ytor som annars vore näst intill omöjliga att nå.

/Thomas
Volvo 760 mätarhus

Förmodligen reostaten. På 740 är d[…]

Sänka volvo 740 40mm?

Tänk bara på att kolla och justera om T[…]

Du skriver om spridare som kanske läcker. Ett[…]

Ok tack för svar. Satte dit en Beg från[…]