Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av HyperOskar
Bilen ventilknackar som tusan, nån som vet hur stort ingrepp det är att justera ventilerna ?.. nånting man törs ge sig in på själv , eller ska man lämna in den på verkstad ?. Misstänker att man behöver nå spec verktyg för nått sånt .

MVH
//Oskar
Användarvisningsbild
av Sparkz
Hydrauliska lyftare, inte justerbart.
Om det bara är vid kallstart och tystnar när den blir varm är det inte så mycket att bry sig om. Prova att byta olja först, lyftarna är känsliga för dålig olja och missade oljebyten.

En sats med 10 lyftare kostade 670:- sist jag bytte (2 satser om du har en 20-ventilare), men arbetet går nog på lite mer.
av HyperOskar
Okej , jag har bytt olja för kanske 100 mil sen , då bytte jag till delsyntetisk . har fått rådet att byta till fetare/tjockare olja ? . Fungerar verkligen det ?. Det låter hela tiden , det slutar aldrig.

Vad ska man göra om oljebytet inte fungerar då ?.. måste man byta alla lyftarna då ?.
av HyperOskar
Nu har jag bytt till en rak olja , den knackar mindre nu iaf. Men problemet kvarstår :/ . Nån som har lämnat in o bytt hydral lyftare ? .och vad priserna kan komma upp i ?. Jag tänker mest då på arbetskostnaden att få det gjort.
Tycker det verkar lite för avancerat för att göra själv o med de få special verktygen man har .
av Burken
låter det när bilen är varm då?.. kallt så låter de i princip från varenda jävla bil :)
av HyperOskar
Joo , tyvärr så låter det hela tiden : / .. det låter inte speciellt på tomgången , men när man börjar köra så låter det i princip hela tiden förutom då man växlar.
3G släcks

Jag lyfter upp frågan igen. Vad gäll[…]

..Dålig kvalitet? Är det märke[…]

Här är det målarverkstad i tvä[…]

V60 gen1 , bensin eller hybrid?

Jo absolut, det är den ju. Min förhopp[…]