Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Helmer95
Hej när jag trycker upp höger sidoruta fram så åker den upp en bit för att sedan stanna och åka ner igen. Antar att den tror att det är något i kläm. Vad kan man göra åt saken? Med vänlig hälsning,

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Tompan60
Gör så här.

Kör ner rutan helt ner.

Kör sen upp rutan helt upp håll i knappen upp hela tiden till den stannar.

Släpp sen knappen o tryck upp den direkt igen o håll den uppe några sekunder. Ett svagt klick hörs och rutans ytterlägen är kalibrerade.

Nu borde det fungera....

Om det inte gör det så köp siliconspray . Inget annat. Kör rutan ner till sitt lägsta läge. Spraya i glidspåret rutan åker i på båda sidorna (fram o bak kant). Spraya även lite ner i dörren. Kör rutan upp o ner 3 ggr. Gör om smörjningen o kör rutan ett par ggr. Nu glider den lätt o fint. Hade samma som du o nu lirar alla rutor så fint. Lycka till. skriv gärna här o berätta om det löste problemet

Tomas
av Helmer95
Yes det funkade :) går lite trögt så blir nog att spraya lite med silikon också. Tack för hjälpen!

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av ER
Låter sjukt men lite smuts i vecket på gummilisten rutan i nederkant av densamma räcker för att få rutan att vända neråt om man kör på autoläge uppåt. Samlas mycket i denna med tiden om man inte petar rent lite då och då.
av Tompan60
Kom bara ihåg att använda röret till sprayen så bara den u formade glidlisten smörjs in. Ingen vill ha olja på inredningen..

Lycka till.
Tomas
av Yaniz
Tompan60 skrev:
Om det inte gör det så köp siliconspray . Inget annat.

Tomas
Du skriver att endast silikonspray skall användas. Litiumspray bör vara minst lika bra, om inte bättre.
av Tompan60
Inte bra för listen. För kletigt spray. Tänk bara på alla produkter för skydd o insmörjning av gummilister alla såna är baserade på Silicon av en anledning...

Men alla gör som man vill med sin bil.... jag använder Silicon...

Tomas
av Yaniz
Tompan60 skrev:Inte bra för listen. För kletigt spray. Tänk bara på alla produkter för skydd o insmörjning av gummilister alla såna är baserade på Silicon av en anledning...

Tomas
Låter vettigt och rimligt. Men är man ute efter maximal glideffekt, då rekommenderar jag paraffinolja.

Den bilen skulle jag personligen inte våga k[…]

https://www.youtube.com/watch?v=MhBzo9TUaBI

Om Bilia tar 900 för ett arbete hur litet det[…]

Går man in på https://accessories.volv[…]