Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av daekol
Öppnar jag luckan tänds dom yttre positionsljusen. Detta med nyckeln ur tändningslåset, är tändningen på och luckan öppnas lyser positionsljuset även i luckan men då funkar inte bromsljuset.
av daekol
Mätte mig fram i kontakten uppe i taket så är antagligen därför det inte lyser med öppen lucka. TRM är väl dragkroksmodulen? För bilen saknade drag när jag köpte den så saknar TRM isåfall.
av daekol
Kollade väldigt noga efter det i golvet men allt jag hittade var boxen till p-assist. Dragkroken jag har på nu är inte volvo original så där hade verkstan som monterade draget också skarvat sig in på kontakten i taket för bromsljus. Men jag kan ju alltid ta en titt igen i golvet efter TRM, vart bör den sitta om jag har den?
Användarvisningsbild
av Stefan_KG
daekol skrev:Kollade väldigt noga efter det i golvet men allt jag hittade var boxen till p-assist. Dragkroken jag har på nu är inte volvo original så där hade verkstan som monterade draget också skarvat sig in på kontakten i taket för bromsljus. Men jag kan ju alltid ta en titt igen i golvet efter TRM, vart bör den sitta om jag har den?
http://accessories.volvocars.com/sv-se/ ... 8-)%202010
av daekol
Stefan_KG skrev:
daekol skrev:Kollade väldigt noga efter det i golvet men allt jag hittade var boxen till p-assist. Dragkroken jag har på nu är inte volvo original så där hade verkstan som monterade draget också skarvat sig in på kontakten i taket för bromsljus. Men jag kan ju alltid ta en titt igen i golvet efter TRM, vart bör den sitta om jag har den?
http://accessories.volvocars.com/sv-se/ ... 8-)%202010
Då kan jag konstatera att jag inte har TRM monterat. Men skulle man mot all förmodan behöva köra med bakluckan öppen pga utskjutande last är det ju inte mer än att man får trycka till låskolven så bilen tror att luckan är stängd. Då fungerar bromsljusen i alla fall. :)
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Nej det är en gängad plugg, ser ut lite […]

En (4T) motor som har lägre lyft men ungef&au[…]

Vad ska jag köpa och varför?

Småkikar lite för kul också p&ari[…]

Uppvärmda vindrutespolare.

Du kanske har rätt, men det var vad servicete[…]