Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

En av parkeringssensorerna har hoppat ur sin plats...tryckar jag på den så är den "fjädrande". Hur fasen fixar jag till det hä?. Är utomlands, svårt för mig att besöka en Volvoveekstad :-O)

Tacksam för hjälpen!
Bilagor
IMG_0556.JPG
IMG_0556.JPG (343.42 KiB) Visad 586 gånger
Spid3r skrev:En av parkeringssensorerna har hoppat ur sin plats...tryckar jag på den så är den "fjädrande". Hur fasen fixar jag till det hä?. Är utomlands, svårt för mig att besöka en Volvoveekstad :-O)

Tacksam för hjälpen!
Går inte att knö sig bakom?
Stark sugkopp?
Xanthopteryx skrev:
Spid3r skrev:En av parkeringssensorerna har hoppat ur sin plats...tryckar jag på den så är den "fjädrande". Hur fasen fixar jag till det hä?. Är utomlands, svårt för mig att besöka en Volvoveekstad :-O)

Tacksam för hjälpen!
Stark sugkopp?
Ska testa....det bästa är om jag hade en sugkopp...om jag kunde hitta en :)
Spid3r skrev:
Xanthopteryx skrev:

Tacksam för hjälpen!
Stark sugkopp?
Ska testa....det bästa är om jag hade en sugkopp...om jag kunde hitta en :)
Kolla i diverseaffärer - typ tvålkoppar och liknande har ganska ofta sugkoppar.
Det klassiska Think outside the box.
I värsta fall skulle jag kontakta Vovlo och höra hur man bär sig åt (garantiärende ju), och var du skall vända dig där nere. Antingen att Vovlo löser det eller att du lämnar in faktura hemmavid sedan.
Hittat sättet att knöla igenom fingrarna och trycka på sensorn inifrån. Grejen är att efter en stund så hoppar sensor än ur sin plats och få felmeddelande om art sensor behöver rengöras.
Vet inte om det är värt att lägga in någon massa som skall hålla sensorn på plats under närmaste 4 veckor innan man är tillbaka i Sverige. Kommer ihåg att meckarn hade någonting som heter "elefantbajs".
Vad säger ni?
Spid3r skrev:Hittat sättet att knöla igenom fingrarna och trycka på sensorn inifrån. Grejen är att efter en stund så hoppar sensor än ur sin plats och få felmeddelande om art sensor behöver rengöras.
Vet inte om det är värt att lägga in någon massa som skall hålla sensorn på plats under närmaste 4 veckor innan man är tillbaka i Sverige. Kommer ihåg att meckarn hade någonting som heter "elefantbajs".
Vad säger ni?
Gnölar sensorn om du sätter eltejp på? Annars kan ju det hålla den kvar.
Annars kanske knådplast funkar.
Virvelspjäll

Du behöver nollställa/göra adaption[…]

Var köpa stödbatteri?

Jag är hyfsat säker på att du kl[…]

Ökad komfort med 17”

Tänk på att 245/55 skiljer ca 7% fr&ari[…]

Skumt fel b230ft

Körde den till en verkstad som brukar jobba m[…]