Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lövet
Byt bilen. Finns inga trix man kan göra. Alla passar inte i samma stol.
Jämfört med V70N är S80 stolen hård, platt och kort. Jämfört med mycket annat på marknaden är det en underbar fåtölj.
av mr-bear
Ja det finns väl risk för det.. köpte bilen i december med just baktanken att den ska gå långresor och tänkte dessutom att detta är ju kungen bland volvos modeller så den måste ju ha komfort...men tydligen inte för 300 mils resor

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
Användarvisningsbild
av SRT
Eller så kan du ju montera Kia stolar så slipper du byta bil och har då en enligt dig bättre komfort. :D
av mr-bear
Eller inte.... jag sa inte att kians stolar var bättre, men jag hasse inte behövt betala 100.000 i tron om att det skulle bli bättre, då kunde jag lika gärna kört kian

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
av monza
Jag är med på din känsla.
Jag gick från 2001 S80 Business+ (eller vad det hette) till 2009 V70, Momentum.
Jag kunde jämföra genom att testa från bil till bil o jag tycker att gamla S80´s är betydligt skönare. Framförallt med längre sittdel på gamla, så låren fick bättre stöd.

Mvh
av mr-bear
Finns det någon liten chans att V70-03:ans stolar på S80II -10 ? Kan man provsitta R-designstolar någonstans? Hur vanligt är R-Design? Tänker om man kan börja utforska bildemonteringar? Finns R-design stolar med beige skinn så att jag inte behöver slita ut baksätet med? Skiljer R-design och mina "vanliga" stolar mycket?? Tänker att jag kanske bara behöver byta just förarstolen? Någon som har artikelnummer på r-design stolarna?
av mattish
Stolar från V60 R-design från 2014 och upp är grymt sköna.
Jag håller också med om att de stolarna i S60/v70n var bättre än V70II, men fortfarande är det väldigt bra stolar i V70II.

Får du ngn form av selektgaranti el liknande[…]

Går man in på https://accessories.volv[…]

Dörrlås under vintern.

Hej har en v60 2019 t5 som rullat 9000 mil och int[…]

Har du bytt till en "annan" stol så[…]