Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av oldtimersmc
Försökt att installera mjukvaran på min dator.
Gör en virtuell maskin
Måste man lägga in win 7 på den virtuella plattformen? + winrar för att kunna packa upp filerna?
av andersuw
Nej du behöver inte installera Win 7 i den virtuella maskinen. Den virtuella maskinen är i sig själv en Win 7-maskin. Inte heller behöver du packa upp RAR-filen inne i den virtuella maskinen. Troligen har du redan programvara för att packa upp (t.ex. Winrar) i ditt bas-OS. När uppackningen av VIDA är klar är det bara att tuta och köra. Följ bara de medföljande instruktionerna.
Tack Anders!
Fick hjälp av en som är bra på datorer...
Får försöka att avinstallera allt och börja om från början.
Tack Anders!
Kör win10
Fick hjälp av en som är bra på datorer...
Får försöka att avinstallera allt och börja om från början.
Den(VM)klagar på att operativsystem W7 saknas sen står det i sidfoten att jag skall sätta in en installationsdisk(för W7) och restarta vm...
av andersuw
Låter märkligt! Har dock svårt att säga exakt var problemet ligger. Föreslår att du skickar ett meddelande (på engelska) till Darius (digital-life) via ebay, beskriver exakt var i installationsproceduren det blir konstigheter och ber honom om råd om hur du skall lösa det.
Ok bara o vänta på svar messade via den länk som finns där jag köpte den
av andersuw
Om du skall installera VIDA direkt i Win 10 lär du ju behöva installationsfiler för det ändamålet. Det tror jag inte TS fått. Den mjukvara man får från digital-life är i normalfall avsedd att köras i VM. Sedan har ju en VM-installation också den fördelen att den är mer robust. VIDA är ju tydligen lite känslig när det gäller sin omgivning.
Trasig ABS givare, men var?

Du behöver en bättre läsare.

Holy Moses. Tvättar varje dag j Har +100 par[…]

Re: Dörrlås under vintern.

Mycket vanligt. Fick precis förardörren […]

Har haft det riktigt kallt ute som lägst -35 […]