NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvo-FH16
Skall byta fjäderben och vill köpa kompletta. När jag kollar på Skruvat.se så finns det bara höger om jag söker på reg.nr. Men vänster kommer inte ens upp.
Vad är det för skillnad på fjäderben på de olika modellerna av S40, V50 och C30? Beror det på motorstorlek eller dylikt? Nån som vet?

Lennart.
av dieselputte
Om du sätter höger fjäderben på vänstersida så hamnar flänsen för klapperstaget på fel sida om stötdämparen, dvs du måste ha fjäderben som är avsedd för respektive sida. (I övrigt tror jag stötdämparna är likadana)

Om jag går in på http://www.skruvat.se och väljer bil manuellt (ej via re nr) får jag fram både höger och vänster fram för S40, V50 och C30. Tror det är samma på alla utom T5 och ev D5 (orkar inte kolla) Annars kan du väl fråga kundservice hos Skruvat.

Klart billigare att köpa kompletta ben istf att jävlas med inpassningen av fjäder mot stödbenslagret = svårt att få rätt läge.
av Volvo-FH16
Tack för svaret.

Kollade med Skruvat's kundtjänst och dom kunde inte svara på frågan heller varför det är som det är.

Men jag kollade Mekonomen och dom har samma fjäderben till alla varianter av S40, V50 osv.
Så jag la en beställning hos Skruvat på kompletta fjäderben. Hoppas bara dom passar.
Börjar bli less på klonket nu!

Lennart.
EX60

Tycker de är bra utrustade som standard. Viss[…]

Xenon D3S

Hej Är det någon som provat att montera[…]

Råd vid punktering

Ingen seriös firman stoppar i en korv fr&arin[…]

Kolla att generatorlampan lyser med "tä[…]