Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fjohan82
Det stod en för typ 1 vecka sen hos Bilia i Segeltorp när jag körde förbi. Den var inkörd mellan vanliga civila nyleveranser.
Användarvisningsbild
av Micce1980
På plats i Växjö enligt deras faceboosida
Bilagor
IMG_1697.JPG
IMG_1697.JPG (184.69 KiB) Visad 829 gånger
Användarvisningsbild
av Sleeper
Någon som vet hur man anpassat city safety och andra säkerhetsfunktioner?

Om konstapel X vill göra en så kallad "pit maneuver" ska han väl slippa autobroms, osv?
Minns att vi diskuterat detta tidigare på forumet, men minns inte vad vi kom fram till.
Användarvisningsbild
av Ilduce77
Sleeper skrev:Någon som vet hur man anpassat city safety och andra säkerhetsfunktioner?

Om konstapel X vill göra en så kallad "pit maneuver" ska han väl slippa autobroms, osv?
Minns att vi diskuterat detta tidigare på forumet, men minns inte vad vi kom fram till.
Alla system går att ta över av föraren genom att styra eller gasa emot det bilen vill..
av KrilleW
Sleeper skrev:Någon som vet hur man anpassat city safety och andra säkerhetsfunktioner?

Volvo anpassar inte City safety alls på polisbilar, utan det fungerar på exakt samma sätt som civila fordon.
Användarvisningsbild
av JanneP77
Cokeisit skrev:Här är en V90 på jobbet, något ingripande i Stockholmstrakten, bilden kommer från Aftonbladet.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/pql ... 9be87c.jpg[/img]
Där ser man! En mil från där jag bor, då bör man snart få se en på riktigt! :-)

Skickat från min iPhone med Tapatalk
  • 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22

Nej, den är i mässing och sitter cirka 5[…]

Mjaa det kan vara vanskligt att lyfta i det tr&ari[…]

https://x.com/lovecarindustry/status/192550084999[…]

Det blir sanslöst bra, väl värt pen[…]