Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av pegee
Fyndig rubrik va?
De två ventilgaller som sitter ovanför radion på min S60 har havererat.
Det finns ju två olika spjäll i varje som riktar luften i sidled och höjdled. De spjäll som riktar luften i sidled har hoppat ur den styrning som ligger bakom dem.
Hur tar man loss den panelen så att man kan pilla tillbaka spjällen i sina styrningar??
Som det är nu så blåser det ju ur dem. men luften kommer ju lite hur som helst och det skulle vara trevligt att bestämma själv.
Användarvisningsbild
av pegee
Eftersom semestrarna är slut och alla förståsigpåare är tillbaka så vill jag gärna lyfta denna tråden.

Alltså: Hur får jag bort ventilgallret ovanför radion? Bara att bända eller några dolda skruvar?
Användarvisningsbild
av Lilja
Skulle tro dom är istuckna i spår som man får typ böja dom lite och pilla ur. Har dock aldrig gjort det så jag vet inte säkert men du kanske kan se lite.
Användarvisningsbild
av pegee
Menar du hela panelen eller de små spjällbladen inuti?
Jag har försökt att pilla tillbaka de små spjällbladen med enda resultat att alla nu är lösa och pekar åt olika håll. Man kan nog bara göra detta bakifrån när man kommer åt själva styrskenan med sina små spår.
av noclean
läste i haynes repbok. det ska bara vara att bända ut dom från panelen försiktigt inga skruvar lr nitar
av Magren
Använd ett fiskben för att bända runt kanten och en smal minusmejsel för att peta ner plastklackarna som håller sargen. Man brukar få gå "varvet runt" några gånger innan man fått ur den helt.
Motorhuvsjustering

Nej plåten är frisk där och g&arin[…]

Lastnät till S60

Tänkte slänga in ett lastnät i en S[…]

Defekta spridare?

Har en nissan micra k11 1998 bensin som bara g&ari[…]

Sorry to post in english, still not confident enou[…]