Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Pillat med bilen och bytt lampor osv. Drog ut batteriet lätt så laddade upp det med c-tek laddare 2 dygn och satte tillbaka. Allt var bra i 3 dagar sen går larmet av igen efter några minuter när den stått. Kopplade i laddaren igen och den slutar larma.

Är brydd om syrenen är påväg att gå sönder eller om den bara är less på klent batteri? Bilen startar utan problem på batteriet när den gör såhär iaf.

v70 -05
Prova att byta larmets batteri, om det går? Det är dessvärre inte ovanligt att tillverkaren har satt i ett "engångsbatteri" som kanske har en livslängd på 10 år. Förekommer i t.ex brandvarnare, andra former av larm och vissa datorer. I vissa fall går det inte att byta batteriet (i normala fall) utan tillverkaren av enheten hoppas på att få sälja flera nya enheter i stället.
Slet ut syrenen nu och delade på den med rondellen., kretskortet såg ganska fint ut men de va sönderärgat där strömmen från batteriet gick till kortet. Så ska löda om det med kablar till nya batteriet direkt. 7,2v ska det vara. Så tänkte få ett batteri tillverkat eller om de finns något lämpligt att köpa färdigt.
2ägaren skrev:Look at this on eBay http://www.ebay.co.uk/itm/152534932898
Beställde ett 3000mAh batteri för totalt 199kr från batteriexpertten igår. Ska löda 40cm kabel på det och placera batteriet i databoxen. Tätar hål osv med silikon.
Hoppas bara inget på kretskortet tagit skada så borde detta hålla många år till och dessutom bara lätt att byta batteri om det behövs någon gång igen.

EDIT:
En bild på kretsen. Har elektronikspray på det, därför de är blött. Blev mycket renare med lite tryckluft sen.

Den vita 4kanten i mitten ser man att ett stift är av, så det kommer bli 2 kablar därifrån istället ut genom bakstycket, till batteriet
Bild
Jonas_latt skrev:Du vet att du kan ta bort batteriet helt och köra utan det?
Nej men tanken har slagit mig att det kan fungera endå. eftersom jag tog ut rätta batteriet och den lät inte (alltså är litiumbatteriet slut eller ingen kontakt). Men samtidigt vill jag att det ska fungera som det är tänkt från början :)
Jag har samma problem. Bilen varnar för larm. Har dock inte hört om sirenen låter. Kollade felkoden; siren uem 0004. Inget meddelande i displayen. Är det byte av siren enda alternativet? Om bilen skulle börja tjuta på nätterna. Finns det något sätt att tillfälligt koppla ur larmet?
kontakten med 3 stift sitter innanför plast-innerskärmen framför höger framhjul. 4 klipps och 2st 10mm plastskruvar så får man undan skärmen och (sticka in en platt mejsel är lätt att lossa kontakten) så får man ut kabeln och då bör det hålla tyst om batterierna är slut.

ska man ut med larmet, är de en rundad skalle på plåtbiten som larmet sitter i. jag tog en vass/ny polygrip med bra tänder och kunde gänga ut den. sen lyfter man bygeln där skruven satt och lirkar ut den.

Jag får varningar ibland bara, lite oregelbundet så man undrar ju. hoppas jag får mitt batteri snart så jag kan sätta ihop det. tänkte inte köpa nya klipps utan sätter dit innerskärmen med svarta buntband så länge.

Som jag förstår så tvärdog b[…]

Rotinger bromsskivor (räcker nog med vanliga)[…]

Strålkastarbyte

Hej där. Jag har beskrivit exakt detta i en a[…]

Vad får du för felkoder? Har du provat […]