Moderator: Moderatorer

Hahaha..
Jag tvättade bilen innan vi åkte på släktträffemn förra veckan.
Och var på brorsan som satan när han kommer med sin V70 med en massa fågelskit!!
:lol: :lol:
Skönt att veta att man inte är ensam :D :roll: Är bilen lite små skitig innan jag åker till jobbet så måste jag spola av den, kan ju inte så på jobbparkeringen oxh vara skitig heller ;)
F-n vad störda vi är då :) Stannade själv för att rasta på autobahn på väg hem från skidsemestern förra vintern. Slask och salt i Österrike och sol och barmark efter München resulterade i en snabbtvätt vid McDonalds :)
Perra83 skrev:Ser ut som i vår V60. Beställde bilen med lastgaller och tygmatta och trodde att det var därför som nätet låg förpackat. Inga konsoler på ryggstöden som är i vägen.
Vi har en likadan hundbur fast på vänster sida. Kan rekommendera krokarna som går att köpa till. Vi hänger matkassarna på krokarna när vi har handlat. Valde att tona rutorna istället för solskydd.
Har tonade rutor oxå. Slängde mest på som extra skydd om jag lämnar hela bakluckan öppen om man ska in på affären en snabbis...
Har normalt sätt en krok mellan bakluckan och låsöglan, så att jag kan låsa bilen. Men det är ju lite bökigt med den om man bara har ett snabbärende.
Tänkte lämna in för lackskyddsbehandling. Funderar lite på DiTEC Ceramic Ultra med 9års garanti...
Kostar dock en slant... Någon som har gjort en sån behandling? BU eller BÄ?!?
Eller är det bortkastade pengar? Ska man nöja sig med ett enklare lackskydd som håller 12-18mån.
Kör privatleasing, men är väl just nu inne på att köpa lös bilen om 3år.
Jag har gjort en DiTEC Ceramic Ultra, men inte haft det mer än typ ett drygt halvår.. Än så länge är det som det ska vara. Alltså som en Ditec är.. Lite lättare att tvätta och det ser fint ut när man har ren bil. Det blir intressant hur det håller över tid.. är väl kanske först om nått år man kan bedöma om det är riktigt bra. :)
Mötte en ny XC60 utanför hemmet så jag tog en tur till Upplands motor i Akalla för att se ifall de hade några inne. Mycket riktigt, en hel drös dessutom. Men nej, jag gillar den verkligen inte. Fronten är ok men profilen och baken är vedervärdig.
Stog en svart V90 r-design bredvid och hade jag behövt välja hade valet varit otroligt enkelt.

Passade på att glida in på Sollentuna Bildemo och tog en titt på självplocken. Lika besviken som vanligt, otroligt sällan de har bilar nyare än 2004.
  • 1
  • 768
  • 769
  • 770
  • 771
  • 772
  • 1912
Trasig Renault Scenic

Ventil tätningarna kom idag....😁😁. Kan bö[…]

Jag har alltid gjort det själv. Har haft till[…]

Låsa motor och kammar

Vet inte hur vektyget för D5 ser ut eller om […]