Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,

Har nu haft min XC60 classic i ett knappt halvår. I början när jag backade och backkameran gick på så fick jag upp nedanstående vy när bakomvarande föremål kom nära (visar avstånd med olikfärgade block, coloured fields).
IMG_20170707_084846.jpg
IMG_20170707_084846.jpg (125.26 KiB) Visad 1901 gånger
Men sedan ett tag tillbaka har jag istället bara vyn med hjulspåren, oavsett hur nära jag kör bakomvarande föremål.
IMG_20170707_084916.jpg
IMG_20170707_084916.jpg (147.68 KiB) Visad 1893 gånger
Jag har försökt att läsa instruktionsboken för att toggla mellan dessa inställningar men jag får inget att fungera?
Jag har haft den nedre bilden på min bil sen ny, V60 MY17. Den övre bilden har jag aldrig fått upp, trots sensorer...
Däremot visas en liten bil på skärmen bredvid bild 2, se nedan.
Är bild 1 (övre) den vy man får om man stänger av hjälplinjerna?
Världens minst lästa bok gör en inte klokare...
Skärmklipp2.JPG
Skärmklipp2.JPG (17.48 KiB) Visad 3052 gånger
fjohan82 skrev:Jag har haft den nedre bilden på min bil sen ny, V60 MY17. Den övre bilden har jag aldrig fått upp, trots sensorer...
Skärmklipp2.JPG
Samma bild har jag också i displayen, dyker upp till höge rom själva backbilden.

Bild 1 i mitt första inlägg vet jag alltså int ehur jag får tiobaka. Funkar inte att trycka på P knappen längst ner till höger på instrumentbrädan för min del - vilket är vad instruktionsboken verkar föreslå.
linnnet skrev:
fjohan82 skrev:Jag har haft den nedre bilden på min bil sen ny, V60 MY17. Den övre bilden har jag aldrig fått upp, trots sensorer...
Bilagan Skärmklipp2.JPG finns inte längre
Samma bild har jag också i displayen, dyker upp till höge rom själva backbilden.

Bild 1 i mitt första inlägg vet jag alltså int ehur jag får tiobaka. Funkar inte att trycka på P knappen längst ner till höger på instrumentbrädan för min del - vilket är vad instruktionsboken verkar föreslå.
Jag kan själv inte testa än på några timmar, men det jag spontant kommer tänka på efter lite funderande är detta, dvs "Ändra inställning":
Skärmklipp3.JPG
Skärmklipp3.JPG (55.51 KiB) Visad 1878 gånger
Tryck på exit knappen tills du kommer ut i menyn där det står navigation, telefon, my xc60 och kamera.

Välkommen kamera och sedan inställningar. Där finns två kryssrutor. En för hjälplinjer och en för avstånd. Kryssa i båda dessa.

Jag har både hjälplinjer och avstånd i vyn när jag backar. Alltså en kombination av båda bilderna du la ut.

Funkar inte det, så åk in till Volvo och få mjukvaran uppdaterad.

Mina hjälplinjer försvann plötsligt en dag, trots att rutan var ikryssad, men kom tillbaka när jag startade om bilen.
Bilagor
Screenshot_20170707-160901.png
Screenshot_20170707-160901.png (1.78 MiB) Visad 1869 gånger
OK, då var saken löst.

Om jag gick in via roten på menyn till Kamera så kunde jag bara välja backvy eller backvy zoom.

Men om jag var inne på backen så att kameran var igång så kunde jag trycka OK för att komma in till kryssrutorna. Mycket riktigt hade den ena blivit urklickad. Dock krävdes 3 omstarter av bilen för att ändringen skulle träda i kraft.

Tack för all hjälp!

Den "vanliga" facelift-grillen har kroma[…]

Ja det har aldrig varit så mycket lekstuga i[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Kolla först så du kan ha 14" p&ar[…]

Dom uppdaterar inte per automatik på dessa.